Author:
Evaluation:
Published: 09.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 1.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 2.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 3.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 4.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 5.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 6.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 7.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 8.
  • Summaries, Notes 'Izglītība, didaktika, mācību metodika', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni    3
2.  Didaktikas kā zinātnes rašanās    3
2.1.  17.gs.    3
2.2.  18.gs.    3
2.3.  19.gs.    3
2.4.  19.gs. beigas - 20.gs. sākums    4
2.5.  20.gs. otrā puse    4
3.  Latvijas brīvvalsts ievērojamāko pedagogu devums    5
4.  Pasaulē atzītākās izglītības teorijas    5
5.  Izglītība    6
5.1.  Izglītības saturs    6
5.2.  Izglītības satura galvenā orientācija    6
5.3.  Mācību principi    6
5.4.  Izglītības satura teorijas    6
5.5.  Izglītības satura un mācību satura saistība    7
5.6.  Mācību metode    7
5.7.  Mācību teorijas    7
5.8.  Kognitīvās metodes    7
5.9.  Mācību satura apguves metodes    7
5.10.  Mācību organizācijas formas    8
5.11.  Mācību organizācijas veidi    8
  IZMANTOTĀ LITERATURA    9
Extract

. Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni
Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process un tā likumsakarības.
Pamatkategorijas: mācīšana un mācīšanās, audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība u.c.
Daktikas specifiskie pamatjēdzieni: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs.
Jēdzieni: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija.
Psiholoģiskie jēdzieni: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana.
Kibernētiskie jēdzieni : atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c.

2. Didaktikas kā zinātnes rašanās
2.1. 17.gs.
Jans Amoss Komenskis (1592-1670)
Dabatbilsmes principu ieviesējs, klašu un stundu sistēmas pamatlicējs. Mācību grāmatu un līdzekļu izveidotājs. Mācību metožu pamatlicējs. Četrpakāpju skolu sistēmas izveidotājs, didaktikas kā zinātnes pamatlicējs.
Džons Loks (1632-1704)
Reālās izglītības aizstāvis (jaunās valodas, ģeogrāfija, matemātika, likumdošana, grāmatvedība u.c.). Viedoklis par audzināšanas visvarenību.
2.2. 18.gs.
Žans Žaks Ruso (1712-1778)
Viens no pedagoģijas teorētiķiem. Mācību koncepcijas izveidotājs, kas pamatojas uz bērna paša vajadzībām un dabiskām interesēm. Uzsvēra paša bērna aktivitāti zināšanu apguvē. Dabīgās, brīvās audzināšanas teorijas pamatlicējs.…

Author's comment
Atlants