Author:
Evaluation:
Published: 02.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 1.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 2.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 3.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 4.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 5.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 6.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 7.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 8.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 9.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 10.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 11.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 12.
  • Research Papers 'Transporta un sakaru nozares apskats', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Transporta un sakaru nozare.    1
2.  Latvija – uz Eiropas nākotnes ceļa.    3
3.  Latvijas ceļi un neceļi.    5
4.  Lauku ceļi.    6
5.  Arī Eiropas Savienība finansē Latvijas ceļus.    9
6.  VIA Baltica – ES prioritāte.    10
7.  Konkurss par autoceļa Rīga-Ādaži rekonstrukciju.    12
8.  Transporta nozare dod ieguldījumu ekonomikā.    12
Extract

Transporta un sakaru nozare ir būtiska valsts attīstības nozare, ja valstij ir izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis, kā tas ir Latvijai. 2000. gadā transporta nozarē bija nodarbināti 8,6% no kopējā tautsaimniecībā nodarbināto apjoma un saražoja pakalpojumu vērtību par 16,2% no Latvijas IKP.
Laikā no 1990. gada līdz 1997. gadam kravu pārvadājumi saruka divas reizes. 1997. gadā no kopējā kravu apgrozījuma 61,8% veidoja ūdens kravu transports. Sākot ar 1998. gadu, kad Latvijas kravu kuģi pārreģistrējās ārvalstīs, kopējie kravu pārvadājumi saruka vēl vairāk.
Pasažieru pārvadājumi pēc 3,4 reizes samazinājuma laikā no 1990. gada līdz 1993. gadam izmainās minimāli. Kā vienu no iemesliem var minēt sabiedriskā transporta cenu pārmaiņas 1992. gadā par 1199,0% un 1993. gadā par 302,0%.
Transporta cenu pārmaiņas daļēji izskaidro arī to, ka Latvijā vidēji viens iedzīvotājs 1999. gadā nobrauc 1300 km pretstatā 1990. gadā nobrauktajiem 4900 km. Eiropas Savienības valstīs vidēji viens iedzīvotājs 1997. gadā nobrauca 10 000 km.…

Author's comment
Atlants