Author:
Evaluation:
Published: 12.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 1.
  • Summaries, Notes 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 2.
Extract

Ž.Piažē pētīja bērnu kognitīvo - izziņas, attīstību, proti procesu kurā iegūst zināšanas (uztveri, domāšanu, atmiņu).
Piažē novēroja bērnu intelekta izmaiņas; intelektu viņš nosauca par dzīves pamatfunkciju, kas nodrošina adaptāciju vidē. Zinātnieks novēroja bērnu intelektuālo attīstību un viņu intelekta nepilnības salīdzinājumā ar lielākiem bērniem un pieaugušajiem. Viņš izmantoja klīniskās psiholoģijas metodi, konkrēti – jautājumus un uzdevumus(testus). Ž.Piažē
parādīja , ka ir trīs galvenās kognitīvās shēmas, jeb izziņas veidi, kas bērnam augot, viena otru nomaina; tās ir sensorimotorā, simboliskā un operacionālā.…

Author's comment
Atlants