Author:
Evaluation:
Published: 04.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 1.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 2.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 3.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 4.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 5.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 6.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 7.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 8.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 9.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 10.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 11.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 12.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 13.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 14.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 15.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 16.
  • Research Papers 'Rotaļa - bērna vadošā darbība', 17.
Extract

Ievads
Bērnība ir nozīmīgs posms cilvēka attīstībā. Kas ir bērns? Mūsdienās ir mainījusies attieksme pret bērnu. Vairs nesakām, ka bērns arī ir cilvēks, tikai mazāks. Bērns ir vērtība. Bērnība pavada cilvēka dzīvi visā viņa mūža garumā, jo bērnības atmiņas ir patības izpratnes avots. Šīm atmiņām ir liela nozīme visā cilvēka dzīvē – viņa vērtību orientācijā, sava Es apzināšanās. Svarīgi, vai pieaugušais izjūt un saprot bērnu, viņa attīstības īpatnības un iespējas, vajadzības, intereses, kā bērns redz, uztver un pārdzīvo pasauli.
Pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība (D.Elkoņins) ir rotaļa. Psihologi atzīst, ka tieši rotaļas un spēles ir viens no galvenajiem attīstības virzītajiem. Lielāko daļu laika bērni 3 – 7 gadu vecumā pavada rotaļās. Tās attīstās no manipulācijām ar priekšmetiem līdz lomu un sižeta rotaļām. Par augstāku pakāpi rotaļu apguvē uzskata bērnu spējas ievērot, pašam kontrolēt rotaļu norises noteikumus, jo tas nozīmē, ka bērns jau spēj ar gribu kontrolēt savu uzvedību. Ar rotaļām saistās arī panākumu sasniegšanas motivācijas veidošanās. Tā ir ļoti nozīmīga pašvērtējuma izveidē un mācību motivācijai skolā.

Rotaļa kā bērna vadošā darbība
Plaši pazīstama ir krievu psihologa D. Elkoņina koncepcija par bērnu psihiskās attīstības periodizāciju, kuras būtība ir šāda: bērna psihiskā attīstība tiek aplūkota no darbības viedokļa. Katrā bērna attīstības posmā kāds darbības veids ieņem vadošo lomu, tāpēc D. Elkoņina izstrādātajā tabulā parādās jēdziens „vadošā darbība”.…

Atlants