Evaluation:
Published: 27.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 1.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 2.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 3.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 4.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 5.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 6.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 7.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 8.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 9.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 10.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 11.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 12.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 13.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 14.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 15.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 16.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 17.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 18.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 19.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 20.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 21.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 22.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 23.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 24.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 25.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 26.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 27.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 28.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 29.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 30.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 31.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 32.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 33.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 34.
  • Research Papers 'Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos', 35.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    7
1.1.  Pusaudžu fizioloģiskā attīstība    7
1.2.  Pusaudžu psiholoģiskā attīstība    8
1.3.  Pusaudžu personības veidošanās    9
2.  Ārpusskolas audzināšanas iestāžu raksturojums    11
2.1.  Interešu centri    12
2.2.  Ārpusklases pasākumi    15
2.2.1.  Mākslinieciskās pašdarbības kolektīvi    15
2.2.2.  Fiziskās audzināšanas un sporta kolektīvi    16
2.2.3.  Masu pasākumi    17
3.  Vērtību veidošanās pusaudžu vecumposmā    18
3.1.  Estētiskās vērtības    19
3.2.  Tikumiskās vērtības    20
3.3.  Ģimenes vērtības    21
4.  Ārpusskolas iestāžu ietekme uz pusaudžu vērtību veidošanos    22
5.  Skolēnu interešu centra pētījumu analīze    24
  Nobeigums    28
  Literatūra un avoti    31
Extract

1.1. Pusaudžu fizioloģiskā attīstība

Pusaudžu vecums iedalās posmā no 11 – 15 gadiem. Pusaudža vecumposmā notiek intensīva somatiskā sttīstība, noris lielais augšanas lēciens- meitenēm vecumā ap 10-13 gadiem, zēniem vecumā ap 12-15 gadiem, augšanas kulminācija individuāli ir stipri atšķirīga(16, 72).
Robeža- dzimumbrieduma sākums, lai arī tā nav stingri noteikta. Meitenes attīstās straujāk, zēni lēnāk, lai gan turpmākajā attīstībā viņi apsteidz meitenes. Vērojama nevienmērīga ķermeņa daļu augšana. Straujāk pieņemas garumā kājas, rokas, viduklis it kā atpaliek. Salīdzinot ar sirds apjoma palielināšanos, vērojama asinsvadu palielināšanās, kas negatīvi ietekmē asins cirkulāciju un audu apgādi ar skābekli. Tā izpaužas paaugstinātā nogurumā un nervozitātē(5,28).
Noguruma palielināšanās un darbaspēju samazināšanās īpaši izteikta ir ap 11-13 gadiem , bet darbaspēju rādītāji atjaunojas vecumā ap 13-14 gadiem meitenām, zēniem pēc 15 gadiem(16, 72).
Pusaudža organismā noris intensīva vielu un enerģijas maiņa, tā ir intensīvāka nekā pieaugušajiem. Pusaudžu vecumā nedrīkst badoties, var tikt traucēta normāla dzimumsistēmas attīstība, var tikt traucēta smadzeņu darbība, samazināties kalcija daudzuma asinīs, pavājināties organisma aizsargsistēmu darbība(9,156).

Author's comment
Atlants