Author:
Evaluation:
Published: 08.03.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās psiholoģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās psiholoģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās psiholoģija', 3.
Extract

Mācīšanās un mācīšana
„Mācīšanās” ir viens no galvenajiem izglītības psiholoģijas jēdzieniem, un ar to saprot relatīvi noturīgas uzvedības, zināšanu,
attieksmju vai prasmju izmaiņas, kas radušās pieredzes rezultātā. Mācīšanās laikā notiek ne tikai zināšanu un prasmju apguve, bet
arī personības attīstība(Damberga, 2017)
“Mācīšanās” ir 3 kategoriju – saturs, ierosināta aktivitāte, vide – dinamiska mijiedarbība. Ierosinātās aktivitātes kategorijai autors
piesaista motivāciju, emocijas un gribu. Vajadzība un griba mācīties ir saistīta ar mentālās enerģijas mobilizēšanu, kas ir
nepieciešams mācīšanās priekšnoteikums. Šīs mobilizācijas iemesli var būt visdažādākie, piemēram, zinātkāre un kādas nepiepildītas
vēlēšanās, kas cilvēkam liek tiekties pēc jaunām zināšanām (Knuds Illeriss (Illeris), 2007)
izglītības psiholoģija, kas apskata mācīšanu un mācīšanos… kā bērni domā un jūtas, kā notiek mācīšanās, kas ietekmē motivāciju un
kā mācīšana ietekmē mācīšanos. (Anita Vūlfolka (Woolfolk), 2013)
Efektīva mācīšana nozīmē efektīvu skolotāju un motivētus skolēnus, šādā procesā skolotājs pārskata, izskaidro, pārbauda skolēnu
izpratni un, ja nepieciešams, atkārto, vienmēr uzturot noteiktu grūtības pakāpi un tempu piemērotā līmenī, lai skolēni būtu motivēti
turpināt mācīties.1
Mācīšanās laikā notiek ne tikai zināšanu un prasmju apguve, bet arī personības attīstība.…

Author's comment
Editor's remarks
Atlants