Evaluation:
Published: 23.04.2018.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 1.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 2.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 3.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 4.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 5.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 6.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 7.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 8.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 9.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 10.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 11.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 12.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 13.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 14.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 15.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 16.
  • Research Papers 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 17.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sarunvalodas un elektronisko saziņas līdzekļu valodas raksturojums    4
1.1.  Ikdienas runas īpašības    4
1.2.  Sarunvalodā izmantoto slāņu raksturojums    4
1.3.  Valodaskūltūra ikdienā    5
1.4.  Valoda elektroniskajā saziņā    6
2.  Skolēnu valodas izpēte    7
2.2.  Skolēnu valoda elektroniskajā saziņā    7
3.  Secinājumi    9
  Izmatotās literatūras saraksts    13
  Pielikums    14
Extract

1.3. Valodas kultūra ikdienā.
Ikdienas runa lielā mērā nosaka cilvēku savstarpējo attiecību kultūru.
Vārdiskas saskarsmes kontaktu rašanā jāievēro uzvedības noteikumu kopums jeb etiķete. Katrai tautai ir raksturīgi noteikti uzvedības pieradumi, kas, piemēram, jāievēro ģimenē. Dažādās iestādēs, kultūras un sporta pasākumos, satiksmes līdzekļos saskarsmē ar viena vecuma un dažāda vecuma personām, ar viena dzimuma un pretēja dzimuma pārstāvjiem, ar citu tautību cilvēkiem jāatceras sabiedrībā pieņemtas uzvedības normas. (4,4)
Personas runas kultūru ikdienā atspoguļo prasme sveicināt, pieklājības vārdu lietošana, uzrunas formu izvēle, runas satura saistība ar konkrētā situācijā pieņemamiem žestiem, mīmiku u pozu, runas partnerim piemērotu vārdu un izteicienu lietošana.
Pirms vārdiskas sazināšanās runātājs domās pat neapzināti novērtē sarunas partnera vecumu, radniecības pakāpi, zina, ko un kāpēc vēlas teikt, cik ilga varētu būt saruna, kādas ir attiecības ar sarunas partneri. (4,4)

Atlants