Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 1.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 2.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 3.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 4.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 5.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 6.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 7.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 8.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 9.
  • Research Papers 'Reklāmas paradoksi un manipulācijas', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Reklāmas paradoksi    5
  Reklāmas manipulācija    6
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Mūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu dzīves sastāvdaļu. Tā ir sastopama visur: TV, radio, internetā, kafejnīcās, veikalos uz ielām, transportlīdzekļos utml.
Kā zināms, tad reklāmas mērķis ir ieinteresēt sabiedrību ar kādu preci vai pakalpojumu. Bieži vien , lai sasniegtu mērķi, tiek pārkāpti ētiskie, morālie, kā arī reklāmas principi. Tas viss norāda uz reklāmas represīvo formu. Tā ir uzspiesta, bieži pārspīlēta un apnicīga. [ 2. ]

Reklāmā pastāv divi komunikāciju procesi:


Dialoģiskie komunikācijas procesi.
Saruna notiek abos virzienos. Speciālisti ir ieinteresēti uzzināt sabiedrības viedokli par kādu problēmu vai notikumu, tāpat kā sabiedrība vēlas, lai tiktu uzklausīts viņu viedoklis.

Nesimetriskā jeb represīvā komunikācija.
Šis komunikāciju process darbojas tikai vienā virzienā. Adresāta garīgais viedoklis nevienu neinteresē. Tās mērķis ir uzspiest savu domu, runa ir par garīgām, nevis lietišķām lietām. Šajā procesā nav dialoģiska darbība.…

Author's comment
Atlants