Author:
Evaluation:
Published: 18.04.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 1.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 2.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 3.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 4.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 5.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 6.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 7.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 8.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 9.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 10.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 11.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 12.
  • Summaries, Notes 'Autoru skatījums uz bērna attīstību dažādos vecuma posmos', 13.
Extract

11-16 GADI
Zigmunds Freids
Psihoseksuālās attīstības teorija Ģenitālā stadija. Seksuālā interese – palielinās, vērsta uz pretējo dzimumu.Parādās spēcīga interese par pretējo dzimumu.Mazāk vērsts uz sevi.Ja iepriekšējās stadijas ir pareizi izietas, tad nebūtu jābūt problēmām
veidot sociālas un seksuālas attiecības ar pretējo dzimumu.
Sākas ar pubertātes iestāšanos un turpinās visas dzīves garumā. Intervālu starp latento un pubertātes periodu sauc par pirmspubertātes laiku (vecumu), kurā noris sagatavošanās fiziskajam seksuālajam briedumam. Iespējams, ka izmaiņas šajā laikā ir ne tik daudz kvalitatīvas, cik kvantitatīvas — instinktīvās enerģijas pieaugums. Dzimumbrieduma sasniegšanu pavada spēcīgs nemiers ne tikai seksuālajā sfērā, bet ari sociālās uzvedības laukā. Šajā laikā sabiedrība izvirza jaunas prasības, gaidas, atbilstību jaunām sociālajām normām. Lai pretstāvētu šim izaicinājumam, intensīvi jāpārgrupē Ego aizsardzības spēki. Neprasme regulēt libido virzību uz baudu dzimumu tuvībā izraisa dažādus traucējumus, notiek atgriešanās, regress, fiksācija uz iepriekšējām fāzēm.
Margareta Mālere
Psihoanalītiskā attīstības teorija Pusaudžu vecumposmā (11-12gadi), pieaug interese par savu iekšējo pasauli;ar laiku padziļinās pašizziņa.Pusaudzis grib zināt, kāds viņš ir, kāds grib būt; to palīdz noskaidrot ieskatīšanās kā spogulī savos vienaudžos,viņu uzvedībā,rīcībā.Pusaudzim ir nozīmīgs viņa fiziskais “Es”.Bieži ļoti kritiski un pārspīlēti vērtē šķietamos trūkumus savā izskatā.”Es” tēls kļūstkomplicētāks;bez fiziskā aspekta tajā iekļaujas priekšstati par savām spējām,intelektu,raksturu un citām īpašībām.Pusaudža vecuma beigās vai agrās jaunības sākumā parastiir izveidojies “Es” koncepcija jeb reālais “Es”,kurā ietilpst gan kognitīvais un vērtējošais, gan uzvedības komponents;turklāt “Es” koncepcija bez reālā “Es” ietver arī ideālo “Es”. Reālajam “Es” pārāk augstu izvirzīts ideālā “Es” līmenis var negatīvi ietekmēt pašvērtējumu.
Agrajā jaunībā(vecāko klašu vecums 15-18gadi) jaunieša “Es” aptver ne tikai viņam piederošo pagātni,bet aizvien vairāk ietiecas arī nākotnē.Pašnoteikšanās laiks;reizē ar to nozīmīgi kļust jautājumi:”Kas es esmu?”,”Kāda ir mana vieta dzīvē?”, “Kas es būšu?”.

Author's comment
Atlants