Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 1.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 2.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 3.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 4.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 5.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 6.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 7.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 8.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 9.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 10.
  • Research Papers 'Saskarsmes psiholoģija', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  IEVADS    3
2.  NEVERBĀLĀS SASKARSMES FUNKCIJAS    4
3.  ŽESTI    4
4.  POZAS    6
5.  MĪMIKA    6
6.  KĀ IEMĀCĪTIES KONTROLĒT SAVU ĶERMEŅA VALODU    7
7.  NEVERBĀLĀS SASKARSMES BŪTĪBA    7
8.  NEVERBĀLO KOMUNIKĀCIJU SISTĒMAS    8
9.  KOPSAVILKUMS    10
10.  LITERATŪRAS SARAKSTS    11
Extract

Uz pasaules dzīvo simtiem miljonu iedzīvotāju. Katrs kaut reizi ir izmantojis „kermeņa valodu”. Cilvēku attiecības nevar iedomāties bez mīmikas, pozas, žestu izmantošanas. Arī es izmantoju žestus, mīmiku. Es esmu ievērojis, ka man ir vieglāk komunicēties ar cilvēkiem, jo uzskatu, ka vārdu salikšana man nepadodas. Situāciju varētu pasliktināt apstāklis, ka man ir jāsarunājas ar augstāk stāvošu personu, ar ļoti simpātisku meiteni utt. Tā es varu izteikt domas daudz labāk, nekā mocīties tikai ar vārdiem.
Literatūras avotu nav daudz, tik un tā tie pilnībā apmierināja manu interesi. Patika A.Pīza grāmata „Ķermeņa valoda” um S.Omārova „Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija”. No šīm grāmatām ieguvu daudz labu un vajadzīgu zināšanu.
L Dubkēvičs izdala šādas funkcijas neverbālam vēstījumam saskarsmē:
1) emociju izteikšana (prieks, skumjas, dusmas, pārsteigums, riebums);
2) attieksmes izteikšana (iejūtība, pacietība, vienaldzība u.c. );
3) sevis pasniegšana – cilvēks vēlas izskatīties pievilcīgāks citu acīs, atstāt labu iespaidu;
4) runas pavadīšana.
Visbiežāk runu pavada vesels neverbālās izturēšanās pazīmju kopums – sistēma. Sarunā neverbālā vēstījuma galvenajām funkcijām ir liela nozīme, tās:
1) papildina vārdiski pateikto, piemēram, cilvēks saka: ”Es vēlētos ar jums aprunāties”, ar rokas mājienu uzaicinot cilvēku apsēsties;
2) palīdz noskaidrot pretrunas (cilvēks saka :”Man nesāp”, taču viņa sejā ir sāpju izteiksme);
3) akcentēt kādu vārdu vai runas daļu – to panāk ar uzsvariem, mainot balss toni;
4) aizstāj atsevišķus vārdus vai vārdu frāzes (ja partneris nevēlas turpināt sarunu, viņš var pagriezties un aiziet, bet, lai pateiktu ”jā”, var piekrītoši pamāt ar galvu;
5) vada sarunu, mainot sejas izteiksmi, pozu, lietojot žestus(vēlīgs smaids rosina sarunas partneri izteikties.
Skolotāja galvenā neverbālās saskarsmes funkcija ir attiecību funkcija – veidot ciešāku saikni ar skolēnu, ietekmēt un ieinteresēt viņu.[1.,70]…

Author's comment
Atlants