-
Reklāmas un mediju auditorijas. Reality TV Audience
70. gadu sākumā skatītāji, kas bija pieraduši vērot ziņās, kas notiek Vjetnamas kārā, bija gatavi kaut kam vairāk – vairāk realitātei, vairāk intensīviem notikumiem TV pārraidēs. Tika radīts realitātes šovs, kuram sekoja vairāk kā 10 miljoni skatītāju. Cilvēkiem bija iespēja sekot 6 mēnešus kādas ģimenes dzīvei ikdienas gaitās, kuru laikā varēja redzēt šokējošus kadrus - ģimene piedzīvoja laulības šķiršanu, dēls atdzina, ka ir gejs. Skatītāji gribēji tikt pārsteigti, pat zināmā mērā šokēti, tieši tādēļ arī šovs bija tik ļoti skatīts. Pēc šova beigām, šī ģimene ļāva, lai tiktu apskatītas viņu dzīves 10 gadus vēlāk. Ja sākotnējais šovs tika translēts nekomerciālajā TV, tad šis turpinājums jau bija translēts komerciālajā TV, kur ieņēmumi no reklāmām bija mērāmi miljonos. Principā šovs „Amerikāņu ģimene” ir uzskatāms par īsteno pirmsākumu realitātes šoviem. Par šo šovu tika rakstītas grāmatas, kas veidoja komerciālu turpinājumu šim projektam, kas aizsācies pirms vairāk kā 10 gadiem. Gandrīz 30 gadus vēlāk šie paši producenti izveidoja realitātes šovu „Izdzīvotājs”, ko translēja gandrīz katrā TV kanālā.…
Jau tālajā 40. gadu nogalē, gandrīz ar pašas TV aizsākumiem radās arī pirmie realitātes TV šovi. To saturs un uzbūve ir mainījies un attīstījies. Šo gadu laikā televīzija ir sajūsminājusi, pārsteigusi un aizvainojusi miljoniem cilvēku. Izmaiņas programmu saturā atspoguļo izmaiņas sabiedrībā tādos aspektos kā: ko skatītāji vēlas zināt par dalībniekiem, kā arī, ko dalībnieki vēlas, lai skatītāji zinātu par tiem. Piemēram, laikā pēc otrā pasaules kara, cilvēki sajūsminājās, redzot kaut vai pāris minūšu ilgu klipu, kurā kāds cilvēks tiek pazemots. Dažādas situācijas, dažādās pilsētās tika izspēlētas un katru nedēļu translētas televīzijā. Piemēram, cilvēks nomokās, lai uzpildītu degvielu, kur sūknis ir apzināti sabojāts un, redzot kādas darbības, mīmikas veic nejauši izvēlētais cilvēks, skatītāji guva apmierinājumu. Šāds raidījuma saturs tika uzskatīts par labu, veselīgu humoru, jo cilvēki tika pieķerti notikumā, kur viņi netēlo un dabiski. Lai gan uz brīdi dalībnieki varēja justies pazemoti, to privātums un identitāte netika aizskarti un neviens necieta. Tas bija laiks, kad TV sāka plaši ienākt ASV iedzīvotāju mājās un, atkopjoties no 2.p.k. ietekmes iedzīvotāji vēlējās, lai raidījumi būtu patīkami un vienkārši, un nekādā ziņā diskutabli.