-
Pārtikas produktu importa un eksporta analīze
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Ar importu un eksportu saistīti termini | 4 |
2. | Starptautiskā tirdzniecība | 5 |
2.1. | Lietišķā komunikācija | 5 |
2.2. | Starptautiskās tirdzniecības līguma pamatprincipi | 7 |
3. | Pārtikas preču grupas | 9 |
4. | Importa un eksporta apjoms Latvijā | 10 |
4.1. | Lauksaimniecības un pārtikas preču imports un eksports | 10 |
4.2. | Zivju imports un eksports | 13 |
4.3. | Piena izstrādājumu imports un eksports | 14 |
4.4. | Gaļas imports un eksports | 15 |
4.5. | Dzērienu imports un eksports | 17 |
4.6. | Pārtikas produktu imports un eksports Latvijā 2006. - 2008. gadam | 19 |
5. | Sadarbības valstis | 21 |
Secinājumi | 23 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 24 |
Vērojot vienas valsts, šajā gadījumā, Latvijas tirgus apjomu, bieži jāsecina – šis tirgus ir mazs. Lai kompānija un kāda nozare kopumā varētu palielināt savus ienākumus un izmantot specializācijas priekšrocības, ir vērts apsvērt citu valstu tirgus iespējas un sadarbības uzsākšanu ar partneriem ārzemēs. Līdz ar to jāuzdod daudz jautājumu, piemēram: kāpēc ārzemju partneris sadarbosies ar mums, pirks mūsu izstrādājumus no Latvijas, nevis Rumānijas, Indijas vai Igaunijas firmas? Ar ko mūsu produkts ir labāks salīdzinājumā ar citām valstīm? [2, 227. lpp.]
Specializācijas organiskās saites ar starptautisko tirdzniecību no ekonomiskās uzvedības, rīcības motivācijas viedokļa labi raksturo izcilā ekonomista D. Rikardo (1772 – 1823) modelis. Saskaņā ar šo modeli:
1.valsts specializējas to produkcijas veidu ražošanā, kuru ražošanas izmaksas ir zemākas nekā analogu preču ražošanas izmaksas citās zemēs;
2.ja kādā valstī kādas preces ražošanas izmaksas ir augstākas nekā analogas preces ražošanas izmaksas citās valstīs, ekonomiski lietderīgi ir šo preci savā valstī neražot, bet importēt no tās valsts, kur šīs preces ražošanas izmaksas ir zemākas, tātad prece lētāka;
Būtībā ir runa par resursu ekonomiju pasaules mērogā. Tomēr Rikardo modeļa īstenošana starptautiskajā tirdzniecībā sastop dažādas barjeras. Te jāmin gan valūtas kurss, gan ekonomiskā politika. [12, 4. lpp.]
Tomēr, lai veiksmīgi noritētu starptautiskā tirdzniecība, uzņēmējam ir jāzina lietišķā komunikācija un jāpārzina starptautiskās tirdzniecības pamatprincipi.…
Ir grūti iedomāties mūsdienu sabiedrību bez uzņēmīgiem cilvēkiem. Lielo ģeogrāfisko atklājumu laikā ceļš uz bagātību veda caur tirdzniecību. Uzņēmīgi cilvēki Eiropā tirgoja koloniālas preces, gūstot peļņu, kas daudzkārt pārsniedza izdevumus. Darba autors uzskata, ka tas arī bija importa un eksporta attīstības sākums. Arī mūsdienās vēl joprojām imports un eksports ir aktuāls. Saimnieciskās vides kvalitatīvās izmaiņas nav skārušas uzņēmējdarbības pamatprincipus. Imports un eksports palīdz gūt peļņu un vajadzīgos resursus, kas nav iegūstami konkrētajā valstī. Šī daba mērķis ir izveidot pārtikas produktu importa un eksporta analīzi, lai uzzinātu kādas ir tendences Latvijas starptautiskajā tirdzniecībā...
