Author:
Evaluation:
Published: 28.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 1.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 2.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 3.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 4.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 5.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 6.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 7.
  • Research Papers 'Didaktiskie principi muzikālās izglītībasprocesā', 8.
Extract

Didaktika - izglītības un mācību teorija, pedagoģijas nozare. Mācības - mērķtiecīga pedagoga darbība, kuras rezultātā skolēniem tiek sniegtas zināšanas, iemaņas. Tomēr mācības
nevar atraut no visa audzināšanas procesa. Tās vienmēr ir savstarpējā mijiedarbībā. Ari mūzikas nodarbībās mācīšana un audzināšana ir vienots process. Mūzikas mācības materiāla
didaktiskā materiāla saturs audzinoši labvēlīgi iedarbojas kā uz muzikālo spēju attīstību, tā ari uz morālās noturības veidošanos, Vienlaikus ar muzikālās dzirdes, atmiņas, vokālo iemaņu, spēles
tehnikas attīstīšanu notiek ari stipras gribas, darba mīlestības audzināšana, lieksities stimulēšana pēc cēla mērķa sasniegšanas. Šajā mūzikas mācību procesā svarīga ir ari skolotāja personīgā
parauga nozīme - augsta mūzikas kultūra, pedagoģiska meistarība, godīgums, objektīvas prasības kā pret skolēniem, tā arī pret sevi. Didaktikas pamatnoteikumu jeb principu ievērošana
mūzikas mācīšanā ir galvenais melodiskais pamats un nepieciešamais priekš noteikums. Zinātniskums. Katram mūzikas pedagogam ir nepieciešams sekot mūzikas zinātnes sasniegumiem un izmantot
tos savā nozarē, specialitātē. Ir patstāvīgi jāpilnveido mūzikas mācīšanas metodes, balstoties uz jaunākajām progresīvajām atziņām kā savas valsts, tā arī vispasaules mērogā- Tā izcilākie
Igaunijas un Latvijas mūzikas pedagogi (H-Kaljuste, Ē.Siliņš) 60. gadu beigās pirmie pārņēma un piemēroja visā pasaulē atzīto populāro Z. Kodaja metodi.

Author's comment
Atlants