Evaluation:
Published: 17.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 1.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 2.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 3.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 4.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 5.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 6.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 7.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 8.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 9.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 10.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 11.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 12.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 13.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 14.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 15.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 16.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 17.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 18.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 19.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 20.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 21.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 22.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 23.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 24.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 25.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 26.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 27.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 28.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 29.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 30.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 31.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 32.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 33.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 34.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 35.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 36.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 37.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 38.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 39.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 40.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 41.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 42.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 43.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 44.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 45.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 46.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 47.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 48.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 49.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 50.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 51.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 52.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 53.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 54.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 55.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 56.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 57.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 58.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 59.
  • Practice Reports 'Prakse Rīgas 66.speciālajā vidusskolā', 60.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Institūcijas ietvars. Kopiena. Mezo līmenis. Pētījuma bāze    3
1.1.  Mācību iestāde    3
1.2.  Skolas darbības mērķis    4
1.3.  Pašreizējie uzdevumi    4
1.4.  Mācību programmas mērķis    5
1.5.  Pamatizglītības īstenošanas galvenie uzdevumi skolā    5
1.6.  Vadības struktūra    6
1.7.  Vadības uzdevumi    6
1.8.  Darba plānošana    7
1.9.  Mācību programmas    7
1.10.  Rehabilitācijas programma    7
1.11.  Skolotāju izglītības līmenis    7
1.12.  Telpas un vide    8
1.13.  Finansiālie avoti    8
1.14.  Institūcijas vēsture    8
2.  Vieta sabiedrības struktūrā. Makro un mezo līmenis. Teorētiskā daļa    9
2.1.  Valsts un sabiedriskā vara Latvijā    9
2.2.  Likumi    10
2.3.  Bērnu un jauniešu ar invaliditāti integrācija vispārizglītojošās skolās stratēģija    10
2.4.  Institūciju funkcijas    11
3.  Sociālais darbs un sociāli pedagoģiskais darbs. Teorētiskā daļas turpinājums    13
3.1.  Sociālais darbs un sociāli pedagoģiskais darbs dažādās institūcijās    13
3.2.  Sociālās pedagoģijas darba principi    13
3.3.  Sociālā pedagoga pamatpienākumi    14
3.4.  Sociālā pedagoga funkcijas    16
4.  Anketēšanas rezultāti. Analītiskā daļa    17
4.1.  Skolēnu aptaujas rezultāti    17
  Skolēnu ieteiktie problēmu risinājumi    25
4.2.  Skolotāju aptaujas rezultāti    30
  Skolotāju ieteiktie problēmu risinājumi    31
5.  Ieteikumi un ierosinājumi. Modulējošā daļa    33
5.1.  Vaļasprieki    33
5.2.  Motivācija mācīties    36
5.3.  Manis papildinātie problēmu risinājumu varianti    40
  Dienasgrāmatas piezīmes    46
  Pateicības    46
  Literatūras saraksts    47
  Pielikums    49
Extract

1.2. Skolas darbības mērķis –

Rīgas 66. speciālās vidusskolas direktors Edvīns Ceriņš pastāstīja par skolas mērķiem un uzdevumiem.

Veidot izglītības un speciālās korekcijas, rehabilitācijas vidi, organizēt un īstenot izglītības un speciālās korekcijas procesu, kas nodrošinātu valsts pamatizglītības un vispārējas vidējās izglītības standartā noteikto mērķu sasniegšanu, ņemot vērā katra skolēna veselības stāvokli.


Skola veic bērnu ar speciālajām vajadzībām izglītošanu un sniedz medicīniskos pakalpojumus, ievērojot šādus darbības pamatprincipus:

veic skolēnu izpēti un nosaka katra skolēna izglītošanas, ārstēšanas un korekcijas darba mērķus un uzdevumus, nodrošinot pedagoģiskā un medicīniskā procesa vienotību, savlaicīgu skolēnu rehabilitāciju un integrāciju skolā;
rada labestīgu, skolēnu saudzējošu vidi;

1.3. Pašreizējie uzdevumi:

Izglītības likuma prasību ieviešana attiecībā uz mācību pāreju vidusskolā valsts valodā. (Priekšmetu attiecības - 60% valsts valoda un svešvalodas un 40% krievu valoda un mācību priekšmeti krievu valodā).

Turpināt bērnu ar īpašām vajadzībām integrāciju skolā. Ja iepriekšējos gados tika veidotas atsevišķas klases bērniem ar īpašām vajadzībām, tad tagad tāds bērns var iestāties jebkurā klasē.


Turpināt iegādāties mācību, tehniskos mācību līdzekļus un speciālos palīglīdzekļus, lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu.
Šī gada janvārī ir iegādāts mikroautobuss bērnu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai uz skolu un mājām.


Piedalīties mūsu valsts un ārvalstu projektos par bērnu ar īpašām vajadzībām integrācijas problēmām. Skola piedalījās Ziemeļvalstu padomes finansētajā projektā “Pedagogu izglītība Latvijā. Speciālā izglītība kā vispārējās izglītības sistēmas loģiska sastāvdaļa”.

Author's comment
Atlants