Evaluation:
Published: 30.04.2013.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 1.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 2.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 3.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 4.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 5.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 6.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 7.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 8.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 9.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 10.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 11.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 12.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 13.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 14.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 15.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 16.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 17.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 18.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 19.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 20.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 21.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 22.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 23.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 24.
  • Research Papers 'Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri vidusskolas 8.klasē', 25.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vizuālās informācijas uztveres sistēma    4
1.1.  Atšķirības starp vizuālo un pārējām informācijas uztveres sistēmām    4
1.2.  Vizuāļu acu kustības, elpošana, žesti un balss īpatnības    5
2.  Jēdzieni    7
3.  Grupas    8
3.1.  Sociālā grupa    8
3.2.  Primārā grupa    8
4.  Pētījuma analīze    9
4.1.  Primāro grupu sadalījums Saldus 1. vidusskolas 8.a klasē    9
4.2.  Primāro grupu ietekme uz jēdzienu vizuālo uztveri Saldus 1    9
4.3.  Analīzes izklāsts    10
  Secinājumi    13
  Izmantotie uzziņas avoti    14
  Pielikumi    15
Extract

Konkrētā jēdziena „Koks” attēlošanai respondenti izmantoja simbolu „Koks”. Atšķīrās zaru daudzums, kas norāda uz respondentu saistību ar dabu un lielums. Skaidrojošajā vārdnīcā jēdziens „Koks” tiek skaidrots kā daudzgadīgs augs ar koksnainu stumbru, vainagu un saknēm; segsēklis ar pārkoksnējušos stumbru un vasarzaļām vai mūžzaļām lapām. Savukārt simbols „Koks” tiek izmantots, lai attēlotu dabu vai zaļo krāsu.

Secinājumi
1. VIUS ir viens no 3 percepcijas veidiem.
2. Katram percepcijas veidam ir raksturīgas īpašības.
3. Cilvēkus iedala trīs kategorijās pēc to visbiežāk izmantotā percepcijas veida.
4. Ne visiem cilvēkiem piemīt percepcijas veidam raksturīgās īpatnības.
5. Jēdzienus iedala 2 kategorijās: abstraktajos un konkrētajos jēdzienos.
6. Saldus 1. vidusskolas 8.a klases skolēni ir sadalījušies primārajās grupās.
7. Saldus 1. vidusskolas 8.a klases skolēnu skaits primārajās grupās svārstās 1-5 cilvēki.
8. Sadalījums primārajās grupās nav ietekmējis respondentu VIUS.
9. Abstrakto un konkrēto jēdzienu uztvere stipri atšķiras.
10. Abstrakts jēdziens sevī ietver konkrētus jēdzienus un ir vispārīgāks.
11. Izvirzītā hipotēze - primāro grupu biedriem nav līdzīga vizuālā informācijas uztveres sistēma, - neapstiprinājās pilnībā.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants