-
Posma Tukums-Talsi pasažieru pārvadājumu analīze
Secinājumi
Pēc mūsu aprēķiniem, ja tomēr laist vilcienu, tam jāsastav no 2-4 vagoniem maksimum, kas izraisa lokomotīves un brigādes darba neproduktīvu izmantošanu.
Izrēķinātu vagonu skaitu ir jāpietiek maksimāli vienam vilcienam katrā virzienā diennakts laika, kas nav izdevīgi pasažieriem un kas ierobežos pasažieru brauciena laika izvēli.
Šobrīd pasažieri sedz 33% no dzelzceļa pasažieru pārvadājumu izmaksām, bet atlikušo daļu nepieciešams dotēt. Mūsu gadījumā pasažieri sedz no 38% līdz 67%, kas ir vairāk no vidēja, tomēr tik un tā nes zaudējumus.
Lai segtu pēc iespējas vairāk izdevumus biļešu cenai nav jābūt ļoti zemai. Savā darbā es pieņēmu ka vilcienu biļešu cena neatšķirsies no autobusu biļešu cenas, kas nozīme, ka pasažieri nesaņems nekāda labumā no šī viedokļa. Kas arī nekļūs par vienu no iemēsliem, kāpēc cilvēkiem ir jāizvēlas dzelzceļa transportu.
…
Darbā tiks izskatīta dažādu transporta pakalpojumu sniedzēju savstarpēja mijiedarbība, saskaņotība un konkurence. Ir jāsaprot, ka katrs no transporta pakalpojumu sniedzējiem var piedāvāt atšķirīgus pārvietošanās apstākļus: komforts, kustības laiks, cena, maršruts un kustības grafiks. Katrs no mums, atkarībā no vajadzībām un patikas, pēc šiem kritērijiem izvēlas sev piemērotāko transporta veidu, un kļūst par tā patstāvīgo lietotāju. Tomēr vairāki transporta veidi mijiedarbojas savā starpā, braucot vienos un tajos pašos maršrutos apmērām vienādā laikā. Tādējādi abi transporta veidi neizmanto pilnīgi savas pārvadāšanas iespējas, līdz ar to zaudējot peļņu. Dažāda veida sabiedriskajam transportam nav jākursē vienlaicīgi līdzīgos maršrutos, lai nebūtu tā, ka vienā brīdi brauc vairāki transporta veidi, bet pēc tam pusstundu ir jāgaida līdz nākamajam. Tikai precīza laika sadale starp transporta veidiem palīdzēs racionālāk izmantot pasažieru transportu.
