Author:
Evaluation:
Published: 10.10.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Essays 'Patērētāju lēmumi un attieksme', 1.
  • Essays 'Patērētāju lēmumi un attieksme', 2.
  • Essays 'Patērētāju lēmumi un attieksme', 3.
  • Essays 'Patērētāju lēmumi un attieksme', 4.
  • Essays 'Patērētāju lēmumi un attieksme', 5.
Extract

2.1. Patērētāju izvēles būtība un iespējas
Patērētāji katru dienu pieņem daudzus lēmumus par preču pirkšanu, patērēšanu un atbrīvošanu no tām. Iespējas pirkuma lēmumam: pirkt vai ietaupīt naudu, kad pirkt, ko nopirkt - kāda zīmola un kāda kvalitāte, kur nopirkt, kādā veidā maksāt par pirkumu. Patēriņa lēmumiem ir arī dažādas iespējas: patērēt vai nē, kad patērēt, kā lietot. Lēmuma par atbrīvojumu no precēm varianti: pilnīga apglabāšana, pārstrāde, atkārtots mārketings (lietotu preču pārdošana).
Patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu var uzskatīt par problēmas risinājumu. Šis process, kas tiek veikts, lai apmierinātu vajadzības, bieži ir racionāls un sastāv no secīgu darbību virknes. Tajā pašā laikā notiek rūpīga preču funkcionālo un lietderīgo atribūtu svēršana un novērtēšana. Citos gadījumos dominē emocionālā izvēle un objekta hedoniskais aspekts. Šajā situācijā pirkuma objektam ir simboliska nozīme, kas izpaužas izteicienos par priekiem, fantāzijām un estētisko uztveri.
2.2. Pirkšanas lēmuma procesa posmi
Patērētāju lēmumu pieņemšana ir atkarīga no ārējiem un iekšējiem faktoriem, kas agrāk tika ņemti vērā. Izvēles procesā patērētāji risina dažādas sarežģītības un mēroga problēmas, taču procesam pašam ir stabila struktūra un tajā ietilpst sekojoši posmi.

Author's comment
Atlants