Author:
Evaluation:
Published: 26.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu datu analīzes un pamatatšķirības', 1.
  • Summaries, Notes 'Kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu datu analīzes un pamatatšķirības', 2.
  • Summaries, Notes 'Kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu datu analīzes un pamatatšķirības', 3.
  • Summaries, Notes 'Kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu datu analīzes un pamatatšķirības', 4.
Extract

1. jautājums. Pamatotās teorijas izveides vēsture un pamatlicēji.
Atbilde. Pamatotā teorija ir veids kā izdarīt kvalitatīvo analīzi, kas iekļauj sevī dažādas atšķirīgas iezīmes, kā teorētiskā izlase, kā arī daudzas metodoloģiskas vadlīnijas, piemēram , pastāvīgu līdzību meklēšanu un kodēšanas paradigmas izmantošanu, lai nodrošinātu konceptuālu attīstību un blīvumu.
Šo pieeju kvalitatīvajai analīzei atklāja Gleisers (Glaser) un Strauss (Strauss), agrajos1960ajos gados, veicot lauka pētījumus slimnīcā (pētot mirstošus pacientus). Abi viņi ir no Kolumbijas universitātes (kas pazīstama ar kvantitatīvajiem pētījumiem). Gleisers un Strauss ietekmējās no Amerikāniskā Pragmatisma (galvenokārt Džona Djūija un Džordža H. Mīda darbiem), līdz ar to arī savos darbos liekot uzsvaru uz darbību un problemātiskām situācijām, kā arī uz metodes aptveršanas nepieciešamību problēmas atrisināšanas kontekstā. Otrkārt, Čikāgas skolas tradīcija no 1920ajiem līdz 1950ajiem gadiem bija lauka pētījumu veikšana un dziļās intervijas kā datu vākšanas metode. Gan filozofiskā, gan socioloģiskā tradīcija pieņem, ka izmaiņas ir sociālās dzīves konstanta pazīme. Sociālā integrācija un sociālais process tiek novietots viņu uzmanības centrā.…

Author's comment
Atlants