Author:
Evaluation:
Published: 24.01.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 1.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 2.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 3.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 4.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 5.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 6.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 7.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 8.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 9.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 10.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 11.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 12.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 13.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 14.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 15.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 16.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 17.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 18.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 19.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 20.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 21.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 22.
  • Research Papers 'Frazeoloģismu lietojums vidusskolēnu leksikā', 23.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Jauniešu valoda    4
  Frazeoloģija un frazeoloģismi    6
  Aptauju apkopojums    10
1.  Kur skolēni visbiežāk sastopas ar frazeoloģismu lietošanu?    11
2.  Kāda ir frazeoloģismu nozīme skolēnu runā?    11
3.  Vai skolēni uzskata frazeoloģismus par valodas bagātībām?    12
4.  Frazeoloģismu lietojuma biežums vidusskolēnu leksikā    13
4.1.  Populārākie frazeoloģismi    14
5.  Vai skolēni zina, manuprāt, reti lietotu frazeoloģismu nozīmi?    17
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra    22
Extract

Secinājumi
• Frazeoloģismi latviešu valodā saglabājušies no paaudzes paaudzē, kā arī aizgūti no citām valodām.
• Par frazeoloģismiem var kļūt arī literāros darbos lietoti izteicieni, ka bieži vien tiek pārņemti vairākās valodās.
• Frazeoloģismi var sagādāt problēmas pārtulkojot tekstus, tāpēc ka to nozīme nav izsecināma no atsevišķo vārdu nozīmes.
• Īpaša nozīme frazeoloģismiem ir individuālā valodas stila veidošanā.
• Frazeoloģismi valodu padara dzīvāku, izteiksmīgāku, stāstījumu – emocionālāku, asprātīgāku.
• Savu valodu nav vēlams pārblīvēt ar frazeoloģismiem.
• Vidusskolēni frazeoloģismus visbiežāk lieto sarunās ar vienaudžiem, tāpēc vairumam vidusskolēnu lietoto frazeoloģismu ir sarunvalodas nokrāsa.
• Frazeoloģismi vidusskolēnu runu padara oriģinālāku, kā arī palīdz precīzāk izteikt domu.
• Lielākoties vidusskolēni zina reti lietotu frazeoloģismu nozīmi.
• Hipotēze ir apstiprinājusies, tāpēc ka veicot aptaujas noskaidroju, ka vidusskolēni savā leksikā lieto frazeoloģismus, kā arī lielākā daļā atzīst, ka frazeoloģismi ir valodas bagātība.

Editor's remarks
Atlants