Author:
Evaluation:
Published: 29.01.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 1.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 2.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 3.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 4.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 5.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 6.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 7.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 8.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 9.
  • Research Papers 'Mazais bizness ekonomiski attīstītās valstīs', 10.
Extract

Mazais un vidējais bizness tirgus ekonomikā - vadošais sektors, kurš nosaka ekonomiskās izaugsmes tempus un nacionālā kopprodukta (NKP) struktūru un kvalitāti. Visās attīstītās valstīs mazā biznesa daļa ir 60-70% no NKP.

Lielākajā valstu daļā. tādās kā ASV, Japāna, Vācija, Francija, Lielbritānija, lielāko daļu - 99,3-99,7% no uzņēmumu daudzuma sastāda tā saucamie mazie un vidējie uzņēmumi (MVU). Tie izdalās starp visiem citiem ar nodarbināto skaitu (piemēram, ne vairāk kā 500 cilvēku) vai ar pamatkapitāla izmēriem. Uz tiem attiecināma gandrīz puse saražotās produkcija apjoma. Kā likums, tādi uzņēmumi dod 75-80% jaunas darba vietas atšķirībā no lielām ražotnēm, kur novērojama nodarbinātības samazināšanās.

Bet lieta nav tikai daudzuma rādītājos. Šis sektors pēc savas būtības ir tipisks tirgus sektors un sastāda mūslaiku tirgus infrastruktūras pamatu.…

Author's comment
Atlants