Author:
Evaluation:
Published: 02.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma "X" mārketinga darbības iekšējās un ārējās vides faktori un to vērtējum', 1.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma "X" mārketinga darbības iekšējās un ārējās vides faktori un to vērtējum', 2.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma "X" mārketinga darbības iekšējās un ārējās vides faktori un to vērtējum', 3.
Extract

Katra firma darbojas noteiktā vidē, kuru atkarībā no spējas to ietekmēt, var iedalīt pie makrovides, tirgus vides vai mikrovides. Katrai no šīm grupām tiek izdalīta virkne ar faktoriem, kas veicina vai ierobežo uzņēmuma darbību. Makrovide ir ārējo spēku kopa, kas ietekmē firmas darbību, bet kurus firma praktiski nevar kontrolēt. Galvenie makrovides faktori ir:
demogrāfiskā situācija valstī;
ekonomiskā situācija valstī;
dabas jeb ekoloģiskais faktors;
kultūras faktors;
zinātniski tehniskais faktors;
politiskais faktors.
Svarīgs apstāklis ir iedzīvotāju skaita pieaugums, jo līdz ar to palielinās vajadzības. Ja reizē pieaug arī iedzīvotāju pirktspēja, tad tas veicina tirgus attīstību. Ja iedzīvotāju pieaugums pārsniedz ražošanas iespējas, tad tirgū var izveidoties neprognozējama situācija.
Ekonomiskā faktora galvenais elements ir iedzīvotāju pirktspēja, kura ir atkarīga no darba algu pieauguma, cenu izmaiņām, kredīta noteikumiem, iedzīvotāju ietaupījumiem. Mazsvarīgs nav bezdarba līmeņa procents, ekonomiskās krīzes drauds vai ekonomiskā uzplaukuma rādītāji .Tā kā uzņēmuma potenciālie pircēji ir zviedri , šie faktori uzņēmumu ietekmē minimāli , jo Zviedrijā ir augsts ekonomiskais līmenis .
Visvairāk dotā uzņēmuma stāvokli negatīvi ietekmēja ekonomiskais faktors ,Latvijas iestāšanos ES.

Author's comment
Atlants