Author:
Evaluation:
Published: 24.11.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Priekšstats par socioloģijas "neaptaujas” metodēm. Formalizētā novērošana kā soc', 1.
  • Summaries, Notes 'Priekšstats par socioloģijas "neaptaujas” metodēm. Formalizētā novērošana kā soc', 2.
  • Summaries, Notes 'Priekšstats par socioloģijas "neaptaujas” metodēm. Formalizētā novērošana kā soc', 3.
  • Summaries, Notes 'Priekšstats par socioloģijas "neaptaujas” metodēm. Formalizētā novērošana kā soc', 4.
  • Summaries, Notes 'Priekšstats par socioloģijas "neaptaujas” metodēm. Formalizētā novērošana kā soc', 5.
Extract

Ko novērot?
Ja nav precīza novērošanas plāna, tad pielieto vienkāršo vai līdzstruktūras novērojumu. To mērķis ir izdomāt hipotēzes stingrākam novērojamā objekta aprakstam. Šādas novērošanas orientieri var tikt pielietoti tikai vispārējā veidā.
Sociālās situācijas vispārējs raksturojums, iekļaujot elementus (ražotni, ģimenes dzīvi, politiku u.c.), likumus, normas, kuri regulē objektu stāvokli kopumā (formālie, vispārpieņemtie, bet nenoteiktie instrukcijās vai rīkojumos).
Mēģinājums noteikt novērojamā objekta tipu dotajā situācijā, salīdzinot ar citiem objektiem un situācijām (ekoloģiskā vide, dzīves darbība, sabiedriskās apziņas stāvoklis dotajā momentā).

Author's comment
Atlants