Evaluation:
Published: 04.04.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 1.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 2.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 3.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 4.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 5.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 6.
  • Research Papers 'Vieglatlētika', 7.
Extract

Visparastākais aktīvās pārvietošanās veids. Soļošanas pamatus bērni apgūst jau mūža pirmajos 2-3 gados.
Tehnikas pamati.
1.Soļojot nedrīkst zaudēt saskari ar zemi.
2.Kāju kustībām jābūt vērstām soļošanas virzienā.
3.Ķermenis taisni, nedrīkst pieļaut sāniskas un vertikālas kustības.
4.Galva taisni, skats uz priekšu.
5.Rokas kustās paralēli soļošanas virzienam; ne daudz savērstas.
6.Kājai, noliekot to un atgrūžoties, jābūt iztaisnotai.
7.Kāja jānoliek uz papēža.
Apmācība.
Bērnu patstāvīgi apgūto soļošanas tehniku fizkultūras nodarbībās var koriģēt un uzlabot.
Vingrinājumi.
1.Soļošana, dažādi noliekot pēdu ( uz papēža, uz pirkstgala, uz pēdu ārējām vai iekšējām malām).
2.Soļošana, pakāpeniski paātrinot kustības tempu.
3.Soļošana pa novilktu taisnu līniju.
4.Soļošana, mainot temp.
5.Soļošana, pārejot sporta solī.
Skriešana.
Visdabīgākais aktīvās pārvietošanās veids. Bērni, kā arī cilvēki, kuru dzīve saitās ar dabu, bieži vien labprāt skrien nekā iet. Fizkultūrā skriešana palīdz risināt vairākus svarīgus uzdevumus:
a)vispārējo darbspēju paaugstināšanai;
b)veselības uzlabošanai (skriešana-labākais līdzeklis pret mazkustību!);
c)fizisko īpašību attīstīšanai;
d)lietišķo iemaņu attīstīšanai (pārgājienos, medībās u. c.);
e)gribasspēka audzināšanai.…

Atlants