Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 1.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 2.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 3.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 4.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 5.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 6.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 7.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 8.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 9.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 10.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 11.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 12.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 13.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 14.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 15.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 16.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 17.
  • Research Papers 'Ārpakalpojums', 18.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Terminoloģija    4
2.  Ārpakalpojums    5
2.1.  Ārpakalpojuma vēsture    5
2.2.  Ārpakalpojuma būtība    5
2.3.  Ārpakalpojuma pazīmes    6
2.4.  Ārpakalpojumu klasifikācija    7
3.  Uzņēmuma stratēģijas izvēle    9
3.1.  Stratēģijas plānošanas process    9
3.2.  Kas pamudina un kas kavē izmantot ārpakalpojumus?    13
3.3.  Ārpakalpojuma priekšrocības    13
3.4.  Ārpakalpojuma trūkumi    14
4.  Ārpakalpojuma piemēri    15
  Kopsavilkums un secinājumi    18
  Izmantotie avoti    19
Extract

Kopsavilkums un secinājumi
Esošajā nestabilajā uzņēmējdarbības vidē uzņēmumu vadītājiem ir jāmaina darbības stratēģijas biežāk nekā jebkad agrāk, un bieži vien uzņēmuma darbiniekiem pietrūkst nepieciešamo prasmju un iemaņu, kuras vajadzīgas, lai spētu konkurēt pašreizējā tirgū. Uzņēmumiem jāapsver ārpakalpojumu izmantošana, kad saistīto darbību veikšana nav tik efektīva un izmaksas nav optimizētas, vai konkrētas darbības/funkcijas nav raksturīgas pašam uzņēmumam.
Ārpakalpojums ir jāapsver kā iespēja radīt jaunas vīzijas, noteikt uzņēmuma stāvokli tirgū un palielināt konkurētspēju. Ārpakalpojumu izmantošanas mērķiem ir jābūt - pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, izmaksu samazināšana, biznesa paplašināšana un uzņēmuma imidža uzlabošana. Ārpakalpojumi spēj ne tikai uzlabot uzņēmuma peļņas rādītājus, bet arī palīdzēt uzņēmumam nevis “izdzīvot” tirgū, bet gan “dzīvot” un vēl ieguldīt papildus līdzekļus uzņēmuma attīstībā.
Tie uzņēmumi, kas pieņem šo stratēģisko lēmumu izmantot ārpakalpojumu un koncentrējas uz savu pamatdarbību, nododot daļu funkciju ārpakalpojumu sniedzējiem, iegūst lielāku konkurētspēju attiecībā pret tiem, kas visus procesus veic paši. Taču ir jāsaprot, ka visiem nav vienota ārpakalpojumu modeļa, kas garantētu 100% rezultātu. Lai izmantotie ārpakalpojumi būtu savas cenas vērti un palīdzētu uzņēmumiem sasniegt savus mērķus, ir būtiski izvērtēt, kādas funkcijas deleģēt ārpakalpojumam - kas no piedāvājuma vislabāk atbilst uzņēmuma vajadzībām, mērķiem, un izvēlēties kompetentu, uzticamu, sadarbībā elastīgu ārpakalpojuma sniedzēju.

Author's comment
Atlants