Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 1.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 2.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 3.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 4.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 5.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 6.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 7.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 8.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 9.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 10.
  • Research Papers 'Biznesa plāna sastādīšana', 11.
Extract

Kas ir biznesa plāns un kādam nolūkam tas ir vajadzīgs


Lielākā daļa lietišķo cilvēku vēlas darboties, nevis izvirzīt priekšlikumus. Viņi atzīst par labāku cīnīties, atrasties biznesa centrā, nevis aizmugurē, izstrādājot uzbrukuma plānus. Un daudzi no viņiem pārdzīvo grūtības, kad nepieciešams skaidri izklāstīt savu biznesa saprašanos, kurš bieži ir viņu “otrā daba”.
Tāpēc biznesa plāna sagatavošana un sastādīšana šiem cilvēkiem ir smags pienākums, kurš tomēr ir jāizpilda. Un cik grūti neizskatītos šis pienākums, biznesa plāns absolūti nepieciešams jebkuram uzņēmumam.
Biznesa plānam ir trīs funkcijas.
Pirmkārt, tas var būt izmantots biznesa vadīšanas koncepcijas izstrādāšanai. Parādās iespēja rūpīgi izstrādāt stratēģiju un izvairīties no kļūdām vēl “uz papīra”, nevis praksē, apskatot savu kompāniju no visām pusēm – mārketinga, finansu un ražošanas darbības.
Otrkārt, biznesa plāns ir instruments, ar kura palīdzību uzņēmējs var novērtēt savas kompānijas darbības faktiskos rezultātus par noteikto periodu. Piemēram, biznesa plāna finansu daļa var būt izmantota kā pamats ražošanas darbības budžeta sastādīšanai un rūpīgai kontrolei par to, cik precīzi uzņēmums ievēro šo budžetu. Šajā ziņā biznesa plāns var un arī tam jākļūst par pamatu jaunajam plānam. Pēc kāda laika (turpmāk – periodiski) ar biznesa plāna palīdzību var pārbaudīt kompānijas faktiskos rādītājus ar nolūku atklāt novirzes no tā, nolemt, vai šīs novirzes ir labvēlīgas vai nelabvēlīgas, kā arī noteikt virzienu, kurā biznesam jāattīstās nākotnē.
Un, beidzot, trešā biznesa plāna funkcija (kuru vairums cilvēku uzskata par galveno) ir nepieciešamība piesaistīt vai “iegūt” naudas līdzekļus. Aizdevēju un investoru lielākā daļa neieguldīs savus naudas līdzekļus biznesā, kamēr neieraudzīs biznesa plānu. Pastāv stāsti par uzņēmējiem ar plēsonīgām acīm un riska (“ventures”) kapitāla turētājiem, kuri ar pildspalvu rokās satiekas furšetos, sarunu gaitā uz slapjām salvetēm ātri uzraksta kādu plānu, paspiež viens otram rokas un kļūst par partneriem “karstā” biznesā, liekot savas cerības uz kādu tehnoloģiju. Tomēr tas ir vienkārši mīts. …

Author's comment
Atlants