• Novatorisms komunikācijā ar sabiedrību izstādē "Ls - 20. Nacionālās valūtas mākslas gadi"

     

    Essays2 History, Culture

Evaluation:
Published: 05.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Novatorisms komunikācijā ar sabiedrību izstādē "Ls - 20. Nacionālās valūtas māks', 1.
  • Essays 'Novatorisms komunikācijā ar sabiedrību izstādē "Ls - 20. Nacionālās valūtas māks', 2.
Extract

Viens no galvenajiem jaunumiem šajā izstādē bija tas, ka tā atradās Latvijas Bankas izstāžu zālē, kas nesen tika atvērta izstādēm.
Forma mērķa sasniegšanai – multimediāla ekspozīcija uztveres spraiguma ziņā atšķirīgu, reizēm pat krasi kontrastējošu vizuālu stāstu veidolā. Šos vēstījumus izlasīt palīdzēja jaunākās tehnoloģijas un pašu aktīva iesaistīšanās – acīm pētot un rokām darbojoties (tam paredzētas vairāklīmeņu atvilktnes, skiču kārbas, digitālā slīdrāde u.c. vitrīnu papildinājumi), varēja atrast negaidītas sakarības un iztēles iespēju paplašinājumus. Pie ieejas tika arī izvietoti uzraksti ar jautājumiem, uz kuriem atbildes varēja atrast šajā izstādē. Izstādē līdzīgi kā televizorā runāja 4 mākslinieki: Kristaps Ģelzis, Laimonis Šēnbergs, Aigars Bikše un Ilmārs Blumbergs. Viņu 5 minūšu video vēstījums likās ļoti reālistisks, jo tas tika filmēts tajās pašās telpās, kur notika izstāde. Monētas bija izvietotas vitrīnās, kuras bija izvietotas tā, ka likās, ka izstādes zāle ir kļuvusi lielāka. Vitrīnas bija krāsainas, tajās tika attēloti mākslinieki, viņu monētas. Bija arī bildes ar viņu mākslas darbiem, kas ik pa brīdim mainījās. Izstāde kopumā ir ļoti efektīva, jo tajā ir izmantotas mūsdienīgas tehnoloģijas, arī uztvert informāciju ir viegli un saprotami. Izstādē bija arī ļauts fotografēt. Izstāde tika reklamēta gan televīzijā, radio, gan elektroniskajos un drukātajos medijos, kā arī sociālajos tīklos.

Atlants