Author:
Evaluation:
Published: 25.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 1.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 2.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 3.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 4.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 5.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 6.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 7.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 8.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 9.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 10.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 11.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 12.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 13.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 14.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 15.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 16.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 17.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 18.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 19.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 20.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 21.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 22.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 23.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 24.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 25.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 26.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 27.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 28.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 29.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 30.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 31.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 32.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 33.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 34.
  • Research Papers 'Pusaudžu un skolotāju savstarpējo attiecību ietekme uz vērtējumu', 35.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    4
1.1.  Pusaudžu perioda fizioloģiskais raksturojums    5
1.2.  Pusaudžu perioda psihiskās attīstības pazīmes    5
1.3.  Kognitīvā attīstība pusaudžu vecumposmā    7
2.  Skolotāja personība un mācību process    8
2.1.  Subjektīvais faktors un tā ietekme uz pedagoģisko procesu    9
2.2.  Psiholoģiskās grūtības skolēnu un skolotāju saskarsmē    10
2.3.  Vērtējuma izlikšana skolēnam    11
3.  Pētījums – aptauja par pusaudžu un skolotāju savstarpējām attiecībām    13
3.1.  Anketas – Pētījuma metodes raksturojums un pamatojums    13
3.2.  Pētāmās grupas raksturojums    13
3.3.  Iegūto datu analīze, interpretācija    14
  Secinājumi    16
  Izmantotās literatūras saraksts    17
  Annotation    18
  Pielikumi    19
Extract

1. Pusaudžu vecumposma raksturojums

Pusaudža gadi iezīmē vienu no cilvēka dzīves vecumposmiem. Tas ir periods, kas veido pāreju no bērnības uz jauniešu periodu. Pusaudžu periods ilgst no 11 līdz 15 gadiem (meitenēm) un no 12 līdz 16 gadiem (zēniem).
Šī perioda īpašā nozīme ir saistāma ar bērna pubertāti un sociālo attīstību, kā arī ar identitātes vai pašvērtējuma nostiprināšanos (meklēšanu). Psiholoģijas autoru darbos atrodama dažāda vecumposmu periodizācija.
„Pēc Z.Freida psihoseksuālo attīstības stadiju klasifikācijas, pusaudžu periods ir piektās – ģenitālās attīstības stadijas sākumposms. Dzimumbrieduma sasniegšanu pavada spēcīgs nemiers ne tikai seksuālajā sfērā, bet arī sociālās uzvedības laukā”. [9 .; 44.lpp.]
„E.Eriksons piedāvā astoņas cilvēka attīstības stadijas un pusaudža vecums ietilpst piektajā attīstības stadijā. Piektā stadija E.Eriksona periodizācijā aptver vecumposmu no 12 līdz 18 gadiem”. [9 .; 51.lpp.]
Pusaudžu vecums ir sarežģīts gan viņiem pašiem, gan arī viņu vecākiem un skolotājiem. Pusaudzis ir cilvēkbērns tādā attīstības stadijā, kurā vecuma īpatnībām ir milzīgs spēks, kurā gan fiziskā, gan psihiskā attīstība tā samezglojusies, ka bērnam pašam saviem spēkiem grūti atrast pareizākos ceļus un risinājumus. Šis laika posms ir nozīmīgs personības tapšanā un to var raksturot kā vienu no kritiskākajiem etapiem cilvēka dzīvē.

Author's comment
Atlants