Author:
Evaluation:
Published: 18.05.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 1.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 2.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 3.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 4.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 5.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 6.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 7.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 8.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 9.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 10.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 11.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 12.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 13.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 14.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 15.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 16.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 17.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 18.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 19.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 20.
  • Practice Reports 'Kvalifikācijas prakse pirmsskolā', 21.
Extract

Kvalifikācijas prakses pašanalīze kopumā
Prakses laikā mazajā grupiņā notika adaptācijas periods un tādēļ bērnu skaits katru dienu mainījās. Dienā, kad tika filmēta nodarbība ieradās 8 bērni. Šajā grupiņā sākās slimošana, un bērni ar katru dienu ieradās arvien mazāk.
Atskatoties uz praksē pavadīto laiku, varu teikt, ka tas ir vērtīgs laiks manā dzīvē un pieredzē. Prakses laikā strādāju mazbērnu grupā, ar 2 -3.5 gadus veciem bērniem. Bērni ir zinātkāri un uzdod jautājumus. Ņēmu vērā, ka bērniem ir tikai 2 gadi, ļoti daudzi ir nākuši no mājām, citiem šis jau ir otrais gads bērnu dārzā. Dažiem bērniem ir problēmas ar valodu un viņi nerunā un daži vēl īsti nemāk runāt. Tieši šiem bērniem bija visgrūtāk, bet kopīgi mēs ieinteresējām un integrējām viņus savās nodarbībās.
Bērni ir kustīgi, aktīvi, lec no vienas kājas un uz abām kājām, veic dažādus palēcienus, rāpjas pa dažādām vecumam atbilstošām rotaļu konstrukcijām. Ž. Piažē šo vecumposmu vērtē un par to saka, ka šajā laikā bērniem norisinās nozīmīgs lēciens, no atdarināšanas un refleksijas uz loģisko spriestspēju pakāpi, tieši tāpēc šajā vecumā bērniem jāsniedz informācija viņiem saprotamā valodā.
Lieģeniece uzsver, ka bērns var būt ļoti maziņš, bet viņam vajag pastāstīt par svarīgākām un nozīmīgākām lietām. Bērnam jāsaprot vērtību jēga, kāpēc tas ir vajadzīgs. To nevajag darīt audzinošā veidā, bet mierīgi – lasīt pasakas, trenēt empātiju, jo bērni citādāk uztver vērtības, ja par tām runā emocionālā līmenī, nevis didaktiski smagi.

Author's comment
Atlants