-
Televīzijas seriāla "Dienvidparks" skarto tēmu ietekme uz auditoriju
4. Secinājumi
Pēc pētnieciskās daļas izstrādes - sēriju analīzes un intervēto respondentu atbilžu apkopošanas, tika veikti secinājumi.
Pirmais secinājums ko var veikt par pašu auditoriju ir tāds, ka situāciju komēdijas “Dienvidparks” auditorija ir aktīva. Tā pati pieņem lēmumus kritiski par to, kuras sērijas skatīties vai neskatīties.
Balstoties uz mediju lietojuma apmierinājuma teoriju, pētījuma gaitā pierādījās tas, ka galvenais iemesls, kādēļ auditorija ar interesi skatās tik satīriska satura situāciju komēdiju ir apmierinājums, ko skatītāji gūst no katras sērijas. Katrs no aptaujātajiem respondentiem no šīs situāciju komēdijas kaut ko sagaida, lielākoties tā ir uzdrīkstēšanās jokot par ko tādu, par ko jokot neatļaujas lielākā daļa mediju.
Katras sērijas “apspēlētās” problēmas nav mainījušas intervēto respondentu uzskatus par šiem tematiem. Lielākā daļa respondentu atbildēja, ka viņuprāt viņu viedoklis un skatījums par šīm tēmām netika ietekmēts. Viss ko viņi ieguva no šīm sērijām bija apmierinājums, kas izpaudās kā cits skatupunkts no kura raudzīties uz sabiedrībā svarīgām un aktuālām problēmām.
…
Mēs dzīvojam informācijas laikmetā, kad viss mums vēlamais saturs ir pieejams pie pirkstu galiem. Šī situācija ļauj jebkura vecuma indivīdam brīvi piekļūt pie sev vēlamā satura un patērēt to tieši tik, cik viņš vēlas. Viens no populārākajiem satura veidiem ir izklaidējoša formāta. Izklaidējoša formāta saturs ne vienmēr pilda tikai izklaidējošu funkciju. Kā zemtekstu autori šādam saturam, piemēram, īsfilmām, televīzijas šoviem utt. var būt izmantojoši dažādus informatīvus tēlainās izteiksmes līdzekļus, kurus noteikta sabiedrības daļa var uztvert un interpretēt, balstoties uz savu personīgo pieredzi un uzskatiem. Līdz ar to var tikt ietekmēta auditorijas attieksme un noteiktu sociālu problēmu uztvere. Dienvidparks ir animēta situāciju komēdija, kuras galvenie notikumi vijas ap četriem zēniem un viņu ekscentriskajiem piedzīvojumiem. Šīs situācijas komēdijas biežais “aizliegto” tematu atspoguļojums un savdabīgais humors, kas vērsts uz reliģiju un citām sabiedrībā nozīmīgām tēmām, ir veidojis strīdīgas diskusijas visā pasaulē. Pēdējo gadu laikā amerikāņu animētā situāciju komēdija “Dienvidparks” ir piesaistījusi īpašu uzmanību ar nestandarta pieeju sabiedrībā aktuāliem tematiem, piemēram, tādiem kā nabadzība, reliģija, politika, imigrācija, stereotipi utt. Šis televīzijas šovs mediju vidē ir izpelnījies gan pozitīvas, gan negatīvas atsauksmes no dažādiem ekspertiem, kritiķiem un personībām par to, kā veidotāji tajā ir atspoguļojuši sabiedrībā jūtīgus tematus. Gan televīzijā, gan interneta vidē oficiāli ir brīvi pieejamas visas televīzijas šova ”Dienvidparks“ sērijas, līdz ar to katrs interesents sev vēlamā brīdī tām var piekļūt. Pirms pētījuma veikšanas tika definēta pētāmā problēma: satīrisks saturs par aktuālām problēmām paliek arvien populārāks, tāpēc svarīgi ir noskaidrot, kas motivē ”Dienvidparka” auditoriju skatīties šo situāciju komēdiju un to, vai televīzijas šovs var ietekmēt un veidot sabiedrības viedokli par nozīmīgiem tematiem. Darba mērķis: noskaidrot, kāda ir galvenā televīzijas šova Dienvidparks auditorija, kas motivē auditoriju pievērst uzmanību satīriskam saturam un vai šis šovs auditorijas ietvaros pilda kādu informējošu/ viedokli veidojošu funkciju.