Evaluation:
Published: 07.05.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 1.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 2.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 3.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 4.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 5.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 6.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 7.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 8.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 9.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 10.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 11.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 12.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 13.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 14.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 15.
  • Summaries, Notes 'Skaņdarba analīze. Alfrēds Kalniņš, Auseklis  "Bezdelīgām aizejot"', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Vispārējā analīze    3
2.  Muzikāli teorētiskā analīze    6
3.  Vokālā un kormeistara darba analīze    9
4.  Mākslinieciskā izpildījuma analīze    11
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikums    13
Extract

Iestudējot dziesmas izpildījumu, var rasties grūtības panākt dziesmas rakstura vieglumu sinhronu vārdu izrunu. Diriģentam jābūt ļoti precīzam, lai ierādītu atbilstošajā raksturā visas balsu iestāšanās un dinamiskos kontrastus.Diriģenta žestam jābūt vieglam, precīzam, parādot visas dinamiskās izmaiņas un štrihus.
Dziesmas sākumā (1.-10.t.) aktīvam, aizrautīgam raksturam un mērenam tempam Moderato, vispiemērotakais viegls, non legato žests. Skaņdarbs sākas ar basu melodiju, pēc tām pievienojas tenors un nākamajā takti pievienojas alts un soprāns. Dziesmas vidusdaļā (9.-26.t.) izmantoti daudzi akcenti, kuri paspilgtina teksta atklāsmi melodijā, diriģentam tie ir precīzi jāierāda ar aktīvu, Marcato žestu. Dziemsai, manuprāt, ir divas kulminācijas: vidusdaļas beigumā (23- 26.t.), kas sākas ar vārdiem ka bijāt Latvijā, dziesmotā tēvijā! un paša beigumā (37- 41.t.), kas sākas ar vārdiem Tautiski, tautiski padziedat!.
Dziesmas 33. un 34.t. norādīts raksturs - saldi ,sapņaini (Saave, Sognando) , kuram ir jāatspoguļojas maigā, vieglā legato žestā, kam jāpaspilgtina teksta atklāsme melodiskajā līnijā.
Dziesmas reprīzē (26. - 32.t.) un kadencē (35.-41.t.) pacilājošu, iedvesmojošu raksturu var panākt, izmantojot plašu, vienmērīgu legato žestu.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants