-
Datorspēles izstrāde un tās izmantošana mācību vielas apguvei fizikas stundās
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | PUSAUDŽU VECUMPOSMS | 6 |
1.1. | PUSAUDŽU VECUMPOSMA ĪPATNĪBAS | 6 |
2. | DATORSPĒĻU IZMANTOŠANAS MĀCĪBU PROCESĀ | 7 |
2.1. | DATORSPĒĻU IZMANTOŠANAS PRIEKŠROCĪBAS | 7 |
3. | DATORPROGRAMMĒŠANA | 8 |
3.1. | PROGRAMMĒŠANA | 8 |
3.2. | PROGRAMMĒŠANAS VALODAS | 8 |
4. | DATORSPĒĻU VEIDOŠANA | 10 |
4.1. | DATORSPĒLE | 10 |
4.2. | SPĒLES KONCEPCIJAS IZSTRĀDE | 10 |
5. | PRAKTISKĀ DARBĪBA | 12 |
5.1. | DATORSPĒLES IZSTRĀDE | 12 |
5.2. | MĀCĪBU STUNDAS PLĀNOŠANA UN ORGANIZĒŠANA | 13 |
5.3. | ANKETĒŠANAS REZULTĀTU INTERPRETĀCIJA | 14 |
SECINĀJUMI | 20 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 21 |
Secinājumi
1. Darba sākotnēji izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Skolēni ar interesi iedziļinājās vielas apguvē un pielietoja iegūtās zināšanas izstrādātajā datorspēlē.
2. Datorspēles veidošanas process ir sarežģīts. Izstrādes procesā nepieciešamas zināšanas kā programmēšanas prasmes, kuras apgūt nav vienkārši
3. Datorspēles izstrādes process var būt ilgstošs. Sakarā ar vairākiem izstrādes posmiem, var rasties sarežģījumi, kuru dēļ izstrādes process var apstāties, kamēr netiks atrasts risinājums kļūdai vai problēmai
4. Datorspēli izstrādāt elektroniskā mākonī ir ērti. Tas atvieglo darba pieejamību, jo to var veikt jebkurā datorā un vietā, kur ir pieejams internets. Kā arī ir pieejamas vairākas programmēšanas valodas.
5. Kā viens no datorspēļu izmantošanas trūkums, pēc skolēnu viedokļa ir datoru nepieejamība mācību kabinetos. Var rasties sarežģījumi individuālā darbībā, jo skolēniem pēc kārtas jādarbojas pie interaktīvās tāfeles
6. Datorspēles priekšrocība, pēc skolēnu viedokļa ir iegūto zināšanu praktiskā pielietošana un nostiprināšana. Datorspēle palīdz skolēniem apgūt mācību vielu
7. Ja datorspēle ir gatava tās izmantošanai, vienalga vienmēr iespējams pilnveidot to.
8. Skolēnam bez iepriekš apgūtām zināšanām programmēšanā, izveidot datorspēli ir ļoti sarežģīti. Nepieciešamas prasmes, lai izprastu programmēšanas valodas.
…
Mūsdienās nozīmīgu lomu ieguvušas datorspēles. Skolēni brīvā laikā, jeb starpbrīžos bieži vien spēlē savos viedtālruņos, bet tās bieži vien nav izglītojošās un veidotas ar mērķi nogalināt laiku. Sakarā ar datorspēļu aktualitāti skolā darba autore izvēlējās pētīt lietderīgu datorspēļu izmantošanu jeb izmantošanu mācību procesā kā arī apgūstot spēļu veidošanas literatūru izveidot savu datorspēli, kura tiks izmantota praktiskās daļas ietvaros. Lai izmantotu datorspēli mācību procesā, ir jāizveido izglītojoša spēle, kurā skolēns varēs praktiski pielietot iegūtās zināšanas vai apgūt tās. Datorspēles izveidošanas procesā svarīgi ņemt vērā gan skolēnu vecumposma īpatnības gan programmēšanas valodas īpatnības. Spēlei jāatbilst visiem fizikas likumiem, tāpēc darba autoram jāpārzina tēma un tās likumi, kuri būs spēles pamatā.
