-
Zīmolu koncepts
Deviņdesmitajos gados tika realizētas daudzas svarīgas izmaiņas attiecībā uz Eiropas zīmolu aizsardzību. Pirmkārt un galvenokārt, piecpadsmit Eiropas Savienības valstis savus zīmolu likumus saskaņoja ar Zīmolu Harmonizācijas Direktīvu. Tomēr visām Eiropas Savienības valstīm joprojām ir pašām savas zīmolu reģistrācijas direktīvas, likumi un reģistri.
Turklāt 1996. gadā Harmonizācijas Birojs Alikantes iekšējā tirgū atvēra biroju. Kopš tā laika visā Eiropas Savienībā ir iespējams aizsargāt zīmolu caur vienu vienīgu zīmola reģistrāciju.
Direktīvās un noteikumos Eiropas Taisnīguma tiesa ir atzīta par augstāko Eiropas zīmolu tiesu, kas ir atbildīga par direktīvu un noteikumu interpretāciju un pārbaudi. Eiropas taisnīguma tiesai ir jāsagādā atbildes uz tādiem principiāliem jautājumiem kā zīmolu izmantošana paralēlajā importā un zīmolu ievērojamais daudzums.
Direktīvas un noteikumu zīmolam piešķirtā definīcija – zīmoli ietver visas zīmes, kas var būt izmantotas uzskatāmās prezentācijās, ieskaitot personu vārdus, zīmējumus, burtus, skaitļus un produktu vai iepakojumu formas.…
Zīmola koncepta būtība ir izteikta frāzē “zīmes ir atšķirīgas”. Rupji iztulkojot, tas nozīmē to, ja patērētājs caur noteiktām zīmēm var atšķirt produktu vai pakalpojumu no citiem produktiem vai pakalpojumiem, tad, saskaņā ar zīmolu likumu, šī “zīme” ir zīmols pēc definīcijas. Ja patērētājs atpazīst produktu vai pakalpojumu pēc noteiktām “zīmēm”, tad šo zīmju lietotājs var iegūt ekskluzīvas tiesības lietot šīs zīmes vēršoties Harmonizācijas Biroja iekšējā tirgus zīmolu reģistrācijā vai arī dalībvalstu vietējos zīmolu birojos.



