Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 3.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 4.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 5.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 6.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 7.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 8.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 9.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 10.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 11.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 12.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 13.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 14.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 15.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 16.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 17.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 18.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 19.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 20.
  • Summaries, Notes 'Vecumposmu pedagoģija', 21.
Extract

Pēdējos gados arvien vairāk zinātnieku sāk pievērst uzmanību tieši perinatālajam periodam no psiholoģiskā aspekta. Zinātniskajos kongresos visā pasaulē izskata jautājumus, kas saistīti ar perinatālo audzināšanu.
Perinatālais periods ir laiks, kad bērniņš ir mātes ķermenī līdz viņa piedzimšanai. Perinatālās psiholoģijas galvenais mērķis ir iespēja gūt zinātnisku izpratni par psiholoģisko adaptāciju un korekciju grūtniecības laikā un dzemdībās.
Perinatālā psiholoģija pēta iekšēji sarežģītos topošā bērna jeb augļa psihiskos procesus. Psihoterapeiti, psihologi un citi speciālisti, kuri izglītojušies perinatālajā psiholoģijā, sievietei, kura gaida bērniņu sniedz iespēju psiholoģiski sagatavoties dzemdībām un mātes lomai. Ne katra sieviete, apjaušot sevī veidojamies jauno dzīvību, ir gatava kļūt par māti. Šeit svarīgi var būt gan psiholoģiskie, sociālie, gan arī ekonomiskie aspekti. Bet tā kā mazulis sevi jau ir pieteicis un viņa attīstības process ir sācies, tad jaunajai māmiņai ir svarīgi apzināties un saprast radušās emocijas, domas, attieksmi savā jaunajā stāvoklī un mazulim nodrošināt pēc iespējas vairāk psiholoģiskā komforta.
Lielākā daļa zinātnieku atzīst, ka bērna audzināšana nesākas ar brīdi, kad viņš piedzimst, bet jau ieņemšanas brīdī. Bērns nepiedzimst kā “balta lapa” un bērna psihe nevar rasties pēkšņi, dzemdību laikā, jo mātes psihiskās īpatnības ietekmē augļa attīstību. Jaunajām māmiņām ir daudz neskaidru, neatbildētu, mulsinošu jautājumu. Ne vienmēr ir iespēja aprunāties par to ar tuviniekiem, ārstiem, jo grūtnieces psiholoģiskajai sagatavotībai ir nepieciešamas speciālas zināšanas, ko nevar sniegt speciālisti, kuri nav izglītojušies šajā jomā.
Grūtnieces psiholoģiskā sagatavotība balstās uz psihoterapeitiskām metodēm, kuru mērķis ir mātes personības attīstība, emocionālā stāvokļa psihokorekcija, domu kontrole (t.i. pozitīvās domāšanas veicināšana), topošās mātes un tēva attiecības, plānojot ģimenes pieaugumu, atbildības uzņemšanās par bērnu, attiecību modelis starp jauno vecāku vecākiem. Šāda veida sagatavotība ir orientēta uz augstu efektivitāti. …

Author's comment
Atlants