Author:
Evaluation:
Published: 23.04.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Jaunākā skolas vecuma bērna psihiskās īpatnības un pašvērtējums', 1.
  • Research Papers 'Jaunākā skolas vecuma bērna psihiskās īpatnības un pašvērtējums', 2.
  • Research Papers 'Jaunākā skolas vecuma bērna psihiskās īpatnības un pašvērtējums', 3.
  • Research Papers 'Jaunākā skolas vecuma bērna psihiskās īpatnības un pašvērtējums', 4.
Extract

Personības attīstība un tās veidošanās saistās ar skolas gadiem, jo tas aptver vecumu aptuveni no 7 līdz 18 gadiem. Tieši šajā posma cilvēks no bērna kļūst par pieaugušo cilvēku, kas ir personība ar savu konkrētu lomu sabiedrībā, un kas ir spējīgs plānot, veikt un atbildēt par savu darbību. Kā viena no būtiskākajām personības īpašībām izvirzās pašvērtējums, kas palīdz cilvēkam apzināties pašam sevi kā svarīgu šīs pasaules sastāvdaļu. „Pašvērtējums nozīmē to cilvēka rakstura, īpatnību kopuma izpratni, kuras cilvēks atzīst par savējām.” [2., 118]
Pašvērtējuma tapšanas un attīstības problēma ir viena no centrālākajām problēmām personības veidošanās izpētē. Īpašu lomu bērna personības un konkrēti pašvērtējuma tapšanas procesā ieņem jaunākais skolas vecums, jo tajā posmā bērns ir ļoti jūtīgs un atspoguļo sevī visu, kas ar viņu notiek.…

Author's comment
Atlants