Author:
Evaluation:
Published: 28.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 1.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 2.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 3.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 4.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 5.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 6.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 7.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 8.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 9.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 10.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 11.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 12.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 13.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 14.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 15.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 16.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 17.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 18.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 19.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 20.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 21.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 22.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 23.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 24.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 25.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 26.
  • Research Papers 'Konflikti pedagoģiskajā procesā, to cēloņi un risināšanas iespējas', 27.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konflikta problēmas teorētiskais risinājums    5
1.1.  Konfliktu klasifikācijas varianti    8
1.2.  Konflikta situāciju attīstības fāzes    10
1.3.  Konflikta situācijas prognozēšana    10
2.  Konflikta atrisināšana ģimenē kā bērnu spēju veicinātāja    12
2.1.  Konfliktu saskarsmes objekti, konfliktu cēloņi, to risināšanas iespējas    15
2.2.  Konflikti laulāto savstarpējās attiecībās    16
2.3.  Konflikti saskarsmē vecāki – bērni    18
2.4.  Konflikti ģimenē – problēma bērnam    19
3.  Konfliktsituācijas pedagoģiskajā procesā bērnudārzā    22
3.1.  Pedagoģiskā saskarsme starp audzinātāju un bērnu    22
3.2.  Konflikti saskarsmē bērns – vienaudži    24
Extract

Jautājums par cilvēku savstarpējām attiecībām, saskarsmes kultūru kā cilvēku mijiedarbības procesu vienmēr bijis aktuāls jebkurā sabiedrībā.
Cilvēku saskarsme ir sarežģīts process, kurā cieši savijušās attieksmes vienam pret otru, pret veicamo darbu. Cilvēku saskarsmes sarežģītajos procesos bieži rodas konflikti, kuri izraisa vairāk vai mazāk dziļus pārdzīvojumus, rada diskomfortu, noved pat pie intelektuālo un fizisko darbspēju pasliktināšanās.
Konflikti ir kļuvuši par cilvēku savstarpējo attiecību neatņemamu sastāvdaļu, tie ir eksistējuši un eksistēs, tie ir normāla dzīves parādība. Sabiedrība bez savstarpējiem konfliktiem liktos savāda, jo tas nozīmētu pilnīgu individualitātes, brīvības zaudējumu.
Konflikta būtības atklāšanai psihologi un pedagogi ir pievērsuši diezgan lielu uzmanību. Visvairāk šajā jomā pētījumi ir veikti sociālajā pedagoģijā, bet salīdzinoši maz pētījumu par konfliktiem ir bērnu vecumposmu un pedagoģiskajā psiholoģijā.
Konflikta būtības atklāsmē pētījumus ir veikuši G. Breslavs, V. Reņģe, A. Strods, Ā. Spivakovska, E. Melibruda un citi autori.
Ir izveidoti vairāki konfliktu klasifikācijas varianti, atklāti un analizēti to iespējamie cēloņi un atrisināšanas metodes. Diezgan plaši tiek skaidrots konflikta jēdziens un ar to saistītā terminoloģija.
Ģimeni un bērnudārzu var uzskatīt par mazu sabiedrības daļu, kurā attīstās savstarpējās attiecības starp laulātajiem, vecākiem un bērnu, vienaudžiem, kā arī starp audzinātāju un bērnu. Ģimenē tāpat kā skolā tiek veikts audzināšanas darbs, šajā atbildīgajā procesā pilnībā no konfliktiem izvairīties nav iespējams.
Šīs tēmas izvēli var pamatot ar sekojošiem apsvērumiem. Šodien, kad par mācību un audzināšanas galveno uzdevumu ir kļuvusi harmoniska personības attīstība, aktuāls un svarīgs ir jautājums pētīt problēmas un cēloņus bērna personības attīstībā jau pirmajos tās veidošanās posmos. Taču līdz šim konflikta problēma nepietiekoši ir atklāta pirmsskolas vecuma bērna dzīvē, līdz ar to nav izveidota pētīšanas metodika.
Konflikti pirmsskolas vecuma bērna dzīvē izraisās bieži. Sadursmes un nesaskaņas bērniem attiecībās ar vienaudžiem, vecāku vai audzinātāju var apdraudēt harmoniskas personības attīstību, ja šīs problēmas netiek laicīgi atrisinātas.
Jebkurš konflikts, kas izraisās gan bērnudārzā, gan ar vienaudžiem ir kā sekas vai turpinājums bērnu nepareizai audzināšanai ģimenē. Tāpēc ir ļoti svarīgi izpētīt ģimenes attiecību psiholoģiju, attiecības starp laulātajiem, kā arī starp vecākiem un bērnu.…

Atlants