Author:
Evaluation:
Published: 08.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 1.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 2.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 3.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 4.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 5.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 6.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 7.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 8.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 9.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 10.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 11.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 12.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 13.
  • Presentations 'Kognitīvā psioloģija', 14.
Extract

Kognitīvās skolas plusi un devumi
Reabilitē psihes jēdzienu kā zinātnisko pētījumu priekšmetu
Zinātniska, daudz empīrisku pētījumu ar kuriem pierādīt teorijas
Pielietojama un integrējama arī citās psiholoģijas jomās
Izveidojās daudzveidīgu kognitīvo laboratoriju tīkls

Kognitīvās izpētes mīnusi, nepilnības
Introspekcija – kritizēta subjektīvās dabas dēļ
Nav konsekvences terminoloģijā
Bioloģiskā datora metafora kā neprecīzs mērs – prāts nav mašīna bez emocijām un noguruma
Eksperimenti bieži virzīti kontrolētā vidē, kas nenodrošina rezultātu atbilstību reāliem apstākļiem

Kognitīvā skola mūsdienās
Trīs galvenie kognitīvās psiholoģijas virzieni mūsdienās – eksperimentālā (eksperimentālas metodes, mērījumi), datorbāzētā(virtuāli modeļi, dinamiskas sistēmas) , neirālā (neirobioloģija)

Author's comment
Atlants