Evaluation:
Published: 13.02.2017.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Presentations 'Komandekonomika', 1.
  • Presentations 'Komandekonomika', 2.
  • Presentations 'Komandekonomika', 3.
  • Presentations 'Komandekonomika', 4.
  • Presentations 'Komandekonomika', 5.
  • Presentations 'Komandekonomika', 6.
  • Presentations 'Komandekonomika', 7.
  • Presentations 'Komandekonomika', 8.
  • Presentations 'Komandekonomika', 9.
  • Presentations 'Komandekonomika', 10.
  • Presentations 'Komandekonomika', 11.
Extract

Svarīgākās nozares un ienesīgākie uzņēmumi atrodas militārās elites tiešā pakļautībā. Piemēram, kopuzņēmumu ar globālajām viesnīcu ķēdēm Sol Melia un Club Med (vislabākās viesnīcas šajā valstī) izveidoja kompānija Gaesa, kas pieder Kubas Aizsardzības ministrijai.

Līdzīgi karaspēks kontrolē citus tūrisma uzņēmumus, arī zvejniecību, cukura ražotni, telekomunikācijas, elektronikas un IT uzņēmumus. Armijai pakļautā ekonomiskā impērija kontrolē 89% Kubas eksporta un 59% ienākumu, ko Kuba saņem no tūrisma.

Karaspēks ir kvalificētu menedžeru kalve, un uzņēmumu vadošie darbinieki mācās menedžmentu ārzemēs vai elitāros kursos Havanā.

Vidējā alga mēnesī ir aptuveni 20-25 USD (papildus virkne bezmaksas pakalpojumu, kurus sedz valsts: bezmaksas darba apģērbs, ēdiens trūcīgajiem u.tml.). Apgrozībā lieto divu veidu naudaszīmes: kubiešu rīcībā ir melnbaltie Kubas peso, bet ārzemju tūristi lieto krāsainos Kubas peso (norēķini bieži notiek, izmantojot arī ASV dolārus).

Author's comment
Atlants