Evaluation:
Published: 24.04.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Kas ir bērnu radošums', 1.
  • Essays 'Kas ir bērnu radošums', 2.
  • Essays 'Kas ir bērnu radošums', 3.
Extract

Manuprāt, viens no mūsdienu aktuālākajiem jautājumiem ir bērna kreatīvo spēju veicināšana, kā arī vecāku un pedagogu izglītošana šajā jomā. Kreatīvas spējas jāattīsta katram bērnam, jo tieši radošums turpmākajā dzīvē palīdzēs viņiem rast pareizo risinājumu grūtās situācijās un jautājumos.
Bērni pirmsskolas vecumā labprāt nodarbojas ar zīmēšanu, aplicēšanu, veidošanu un dziedāšanu. Un tieši ar šīm nodarbēm ir visvieglāk attīstīt kreatīvās spējas. Piemēram, mūzika ir viens no skaistākajiem mākslas veidiem, kas pauž cilvēku domas, jūtas un pārdzīvojumus. Laba mūzika modina cilvēkā pozitīvās rakstura īpašības, bagātina jūtu pasauli, padara gaišākas viņa domas. Tāpēc bērnu muzikālajai attīstībai jāvelta liela uzmanība jau agrā bērnībā. Nopietni ir jādomā par to, kā bērnu ievadīt skaistajā mūzikas pasaulē. Sistemātiski mācot, pieaugušajiem jārada bērnos emocionāla atsaucība pret mūziku, jāsāk attīstīt viņu muzikālā dzirde, ritma izjūta utt. Jāsaprot, ka ikvienā bērnā snauž lieli radošie spēki. Bērns pēc dabas ir ļoti aktīvs, kustīgs un darbīgs. Muzikālajās izpausmēs viņš ir vienkāršs, aizkustinošs un dabisks. Jāpiebilst, ka tieši muzicēšana ir viens no labākajiem intelektuālo spēju attīstītājlīdzekļiem. Tādējādi muzicēšana (spēlēšana, dziedāšana utt.) ir ļoti piemērota bērna jaunradei, radošās fantāzijas un intuīcijas attīstīšanai.

Author's comment
Atlants