-
Mūsdienu darba tirgus pasaulē un Latvijā
Stratēģija ir saistīta ar tādiem plāniem un darbībām, kuri mērķis ir palīdzēt firmām un cilvēkiem veiksmīgi konkurēt savās sfērās. Organizāciju stratēģiju, resursu un iespēju kopums ir tās, kas galvenokārt ietekmē organizācijas veiksmi, tāpēc dažas organizācijas spēj darboties pat ļoti mazienesīgās nozarēs, kur grūti gūt peļņu, kamēr citas bankrotē pat pie labākajiem nosacījumiem. Tikai saprotot organizācijas veiksmju un neveiksmju cēloņus, ir iespējams labāk izprast un novērtēt stratēģijas nozīmi. Tā kā stratēģiju var izmantot visdažādākās organizācijas, tad tā var palielināt vai samazināt dažādu organizāciju veiksmi vai neveiksmi.
Stratēģijas vadīšanas procesa mērķis ir dot iespēju organizācijai noteikt, ar ko tā atšķiras no saviem konkurentiem, un radīt savu konkurētspējīgo priekšrocību. Konkurētspējīgā priekšrocība labākajām firmām parasti sastāv no vairākām savā starpā saistītām pamata prasmēm. Stratēģiskās vadīšanas procesa attīstība (skat.3.attēlu) sākas ar vienkāršu finansiālu plānošanu, turpinās ar korporatīvi un stratēģisko plānošanu (skat.2.tabulu), un beidzas ar stratēģisko vadīšanu. Stratēģiskā vadīšana ne tikai ietver iepriekš minētos plānošanas veidus, tā arī uzsver stratēģisko domāšanas veidu, sava veida stratēģijas filozofiju, kā arī organizācijas nodaļu un to darbinieku saskaņotu rīcību kopējo mērķu sasniegšanai. …
Mūsdienu darba tirgus pasaulē un Latvijā. Cilvēka resursu loma organizāciju biznesa panākumos Procesu vadība ir cilvēku vadīšanas process. Tāpēc cilvēku vadīšanas un personāla vadības procesiem ir būtiska nozīme efektīvas vadības procesu nodrošināšanai organizācijai. Lai uzlabotu procesu efektivitāti, ir jāveic ieguldījumi, gan struktūrā, gan cilvēkos. Ieguldījumi cilvēkos jeb personālā saistīti ar motivēšanas procesiem. Šie ieguldījumi rada darbiniekos motivāciju, lojalitāti un līdz ar to darbinieku gatavību kvalitatīvi vadīt dažādus organizācijas procesus vai tajos līdzdarboties. Sekmīga procesu vadības pieejas iedzīvināšana organizācijā kopumā ir ļoti cieši saistīta ar organizācijā raksturīgajām attiecībām starp darbiniekiem un gatavību sadarboties. Darbinieku gatavību dalīties informācijā un sadarboties nosaka pieņemtās un bieži vien nerakstītās darba normas un principi, kas izriet no organizācijas kultūras un ne tik daudz no formālajiem aprakstiem