Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 1.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 2.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 3.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 4.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 5.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 6.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 7.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 8.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 9.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 10.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 11.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 12.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 13.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 14.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 15.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 16.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 17.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 18.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 19.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 20.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 21.
  • Research Papers 'Sports un tā mācību metodika. Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērnu attī', 22.
Extract

Bērna attīstība līdz 7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgākais posms. Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, augšana, koordinācijas spēju pilnveidošanās. Bērni spēj veikt sarežģītas kustības: lēkāt uz vienas kājas, lēkt lieliem lēcieniem uz priekšu, balansēt uz vienas kājas, izdarīt dažādus palēcienus un rāpties pa stieņiem. Tāpēc pirmsskolas vecuma bērnus iesaista dažādās sporta nodarbībās, tomēr komandu spēles, sacensības šī vecuma bērniem nav piemērotas. Iesaka bērniem dot iespēju skriet, rāpties un lēkt, taču vienlaikus ierobežojot un kontrolējot bērnu neaprēķināmās kustības, jo bieži ir traumas. Bērnu dabisko aktivitāti iesaka kontrolēt, organizējot dažādas kustību rotaļas. Bērniem šajā vecumā ir ievērojama arī t. s. “plosīšanās”: ja bērnu grupa iekarst, grūti ir šo plosīšanos pārtraukt. Audzinātājiem iesaka pieradināt bērnus pie īpašām signālu sistēmām, uz kurām bērnu reaģētu un kuras būtu zīme, ka jāpārtrauc. Tas palīdzētu attīstīt paškontroli, kas ir viens no galvenajiem šī perioda audzināšanas uzdevumiem. Jāmāca saskaņot 2 principus - “ Es gribu!” un “Man vajag!”.
Bērnu muskuļi šajā periodā ir labāk attīstīti nekā bērnu spēja tās kontrolēt. Sīkā pirkstu muskulatūra vēl tikai attīstās, tāpēc 4-5 gadu vecumā bērniem var būt grūtības griezt ar šķērēm, līmēt papīra aplikācijas, precīzi nokrāsot malu, nepārkrāsojot pāri, uzvērt krelles, satvert zīmuli ar īkšķa un divu pirkstu palīdzību. Šīs darbības ir jāattīsta.
Vēl šajā vecumā pilnveidojas bērnu prasmes un iemaņas koncentrēt skatienu uz sīkām lietām un vienlaikus uz vairākām, jo acu un roku koordinācija pilnveidojas, acu attīstīšanās vēl nav beigusies. Atšķiras šo procesu līmenis 4-5 gadu vecumā un 6-7 gadu vecumā. Zēniem šajā periodā ir labāk attīstīti lielie muskuļi un viņi ir izturīgāki, savukārt meitenēm ir labāk attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra un viņas ir mierīgākas un precīzākas.
90% bērnu ir labās rokas bērni. Ir lieki mēģināt ar varu pārvērst kreiļus par labās rokas bērniem. Būt labrocim ir ērti, taču parasti ne tas ir galvenais. Piespiedu mainīšana var izraisīt bērnā nervozitāti, vainas un šaubu izjūtu. …

Author's comment
Atlants