Author:
Evaluation:
Published: 06.05.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 1.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 2.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 3.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 4.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 5.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 6.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 7.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 8.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 9.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 10.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 11.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 12.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 13.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 14.
  • Research Papers 'Izdzīvošana: raksturu saderība, komandiera loma, pozitīvie - negatīvie līderi', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Īss izdzīvošanas raksturojums    3
2.1.  Problēmas izdzīvošanas situācijā    3
2.2.  Izdzīvošanas pamatprincipi    4
3.  „Bojāeja” vientulībā vai „uzvara” komandā?    5
3.1.  Psiholoģiskās savienojamības līmeņi    9
4.  Formāls vadītājs vai līderis?    10
5.  Komandiera spēks un vara    12
5.1.  ”Cietušie kuģa avārijā”    12
6.  Secinājumi    14
7.  Izmantotā literatūra    14
Extract

Veicot kaujas rakstura operācijas, vienmēr pastāv iespēja nokļūt ekstremālos apstākļos, tikt nošķirtiem no savējo vienībām. Tāpēc katram karavīram jāprot orientēties visdažādākā rakstura jautājumos (kaut vai pamatzināšanu līmenī), kas saistīti ar izdzīvošanu – no pārtikas, uguns, ūdens iegūšanas veidiem līdz orientēšanas prasmēm. Taču gadījumā, kad Jūs esat komandiera lomā, ar elementārām zināšanām ir pamaz, lai pilnvērtīgi vadīt padoto vienību, izkļūt no sarežģītas situācijas – šajā gadījumā komandieriem jāorientējas cilvēka psiholoģijā, jāpārvalda paņēmieni, kas ļaus krīzes situācijā nomierināt padotos, uzmundrināt tos, atgūt ticību sev un saviem spēkiem. Daudz ko izšķir ne tikai uzkrātās zināšanas, bet galvenokārt – izturība, atjautība un praktiskās iemaņas. Tik pat nepieciešama ir prasme organizēt cilvēkus, mobilizēt viņus kopējo mērķu sasniegšanai (dotajā gadījumā – izdzīvošanai šī vārda tiešajā nozīmē), nepieļaut apātijas iestāšanos utt., tas ir, komandierim jābūt līderim.…

Author's comment
Atlants