-
Integrētā mārketinga komunikācija
Tāpat tiešajai pārdošanai piemīt arī zināmi trūkumi, tādi kā augstas tirdzniecības personāla sagatavošanas izmaksas, pastāv zaudējumu risks profesionāli sagatavotajam personāla speciālistam aizejot strādāt konkurentu uzņēmumā. Tiešajā pārdošanā preces izplatīšanai biež vien jāpatērē daudz laika, var sašaurināties izmantošanas iespējas sakarā ar pašapkalpošanās vai elektroniskās komercijas attīstību. Ņemot vērā iepriekš minēto informāciju tiešā pārdošana sniedz daudzus ieguvumus patērētājiem, tādus kā iespēju aplūkot un pamēģināt poduktu pirms tā iegādes, pārdevēja sagatavotu īpašu demonstrējumu, preces piegādi uz mājām, klientam ērtā laikā, tiesības atgriezt iegādāto preci noteiktā laika periodā, tiešu kontaktu ar pārdevēju, garantiju un servisu arī pēc pirkuma izdarīšanas, elastīgu iepirkšanās laiku. Turpretim arī pārdevējam tiešā pārdošana sniedz ieguvumus, kuri izpaužas kā elastīgs darba laiks, iespēju pielāgot sev ērtu un pieņemammu dara laiku, nav nepieciešama speciālā izlītība, kā arī iespēju apmeklēt kompānijas piedāvātās apmācības un treniņu programmas.…
1. tēmas kopsavilkums. Integrētā mārketinga komunikācija sastāv no divām daļām, viena no tām ir pārdošana, otra mārketings. Sīkāk tiek izdalītas 4 integrētās komunikācijas sastāvdaļas: reklāma, sabiedriskās attiecības, noieta veicināšana un tiešā pārošana. Reklāmas būtība ir produkta virzīšana tirgū izmantojot personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšanu par maksas līdzekļiem, reklāmai raksturīga maksas forma un masveidīgums. Sabiedriskās attiecības ir saistītas ar tādām darbībām, kuras veido sabiedrības labvēlīgu attieksmi pret uzņēmuma mārketinga pasākumiem, reklāmas kampaņām un uzņēmuma produktiem, tā ir netieša motivēšana, izplatot bezmaksas un masveidā informāciju par uzņēmumumu un ražotajām precēm vai pakalpojumiem.
