-
Mārketinga komunikāciju analīze saskaņā ar komunikāciju procesa un mārketinga komunikāciju sistēmas modeļiem
Mārketinga komunikāciju process ietver četrus veidus: reklāmu, preču realizācijas stimulēšanu, sabiedriskās attiecības un personisko apkalpošanu. Turpinājumā sīkāk aplūkosim reklāmas posmu kā metodi produktu virzīšanai tirgū.
Reklāma ir produkta virzīšanas tirgū izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Tai ir raksturīga maksas forma un masveidība, jo tajā piedāvāto informāciju reklāma ļauj izplatīt lielā metienā. Galvenais reklāmas mērķis ir sasniegt iecerēto mērķauditoriju, ieinteresēt to ar sava produkta īpatnībām, kā arī nostiprināt pozīcijas tirgū vai arī paplašināt preču patērētāju loku. Ir gandrīz neiespējami, ka viens reklāmas sludinājums būs pietiekami efektīvs reklāmas līdzeklis, lai ietekmētu mērķa auditoriju. Parasti reklāmdevēji plāno reklāmas kampaņu, kura ietver iepriekš izdomātu tēmu un ar dažādu, reklāmdevēju izvēlētu mēdiju palīdzību, cenšas ietekmēt izvēlēto mērķa auditoriju. Kampaņas ilgums ir nenoteikts, tā var ilgt dažādus laika posmus – nedēļu, sezonu vai pat vairāku gadu garumā, tikai nedaudz izmainot tās formulējumu.1
Pārdošana ir katra uzņēmuma spēcīgākais mārketinga līdzeklis. Pārdošanas stimulēšanu var izmantot daudzus reklāmas paņēmienus. …
Mārketinga komunikāciju analīzi saskaņā ar komunikāciju procesa un mārketinga komunikāciju sistēmas modeļiem. „Kārums” sieriņi. Modernais mārketings ir sarežģītāks process nekā tikai produkta izstrāde, cenas noteikšana un sadale (izvietojums). Ļoti svarīga nozīme ir komunikācijām ar pircējiem. Lai nodrošinātu efektīvas komunikācijas, uzņēmumi slēdz līgumus ar reklāmas aģentūrām, pieņem darbā darbiniekus, lai tie veiktu produktu realizācijas stimulēšanu, meklē speciālistus sabiedrības sakaru jomā, apmāca tirdzniecības personālu. Runa nav par to, vai uzņēmumam ir nepieciešams veidot komunikācijas ar pircējiem, bet gan par to, kā vadīt šo procesu, cik naudas līdzekļu piešķirt vispirms jāizprot mārketinga komunikācijas process. Vispārējā komunikāciju procesa ietvaros mārketinga komunikāciju procesam ir savas īpatnības – uzņēmumam jāplāno un jāveido komunikācijas ar pircējiem, starpniekiem un dažādām saskares cilvēku grupām.