Author:
Evaluation:
Published: 08.02.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 1.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 2.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 3.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 4.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 5.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 6.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 7.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 8.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 9.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 10.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 11.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 12.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 13.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 14.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 15.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 16.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 17.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 18.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 19.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 20.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 21.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 22.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 23.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 24.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 25.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 26.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 27.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 28.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 29.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 30.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 31.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 32.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 33.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 34.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 35.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 36.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 37.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 38.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 39.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 40.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 41.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 42.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 43.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 44.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 45.
  • Term Papers 'Sociālpedagoģiskais darbs', 46.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Adaptācijas procesa sociālpedagoģiskais raksturojums    7
1.1.  Adaptācijas jēdziens    7
1.2.  Adaptācijas pakāpes    9
1.3.  Adaptāciju ietekmējošie faktori    11
1.4.  Dezadaptācija    13
2.  Piecgadīgo bērnu adaptācijas īpatnības    16
2.1.  Piecgadīgo bērnu sociālpsiholoģiskais raksturojums    16
2.2.  Riska faktori adaptācijas procesā    18
3.  Sociālpedagoģiskās darbības iespējas adaptācijas procesa sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē    21
3.1.  Sociālā pedagoga funkcijas pirmsskolas izglītības iestādē    21
3.2.  Sociālā pedagoga darbs ar bērna ģimeni    23
4.  Sociālpedagoģiskā darba piecgadīgo bērnu adaptācijas sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē praktiskā izpēte    26
4.1.  Adaptācijas procesa norises izpēte    26
4.2.  Sociālpedagoģiskais vērojums par efektīvas vides nozīmi piecgadīgu bērnu adaptācijas procesā    38
4.3.  Ieteikumi sociālpedagoģiskās darbības sekmēšanā    41
  Secinājumi    42
  Literatūras saraksts    43
Extract

Cilvēks ir sociāla būtne, kas nesaraujami saistīta ar sabiedrību un atrodas nepārtrauktā saskarsmē, tāpēc būtiski ir apzināties sociālās adaptācijas nozīmi.
Kad doties uz pirmsskolas izglītības iestādi? Šim jautājumam vairāku iemeslu dēļ vienotas atbildes nav. Bērni ir atšķirīgi jau no dzimšanas. Dažiem nepieciešama lielāka drošības izjūta nekā citiem, lai rastos pašpaļāvība un uzticēšanās apkārtnei.
Daudzus bērnus aizved uz pirmsskolas izglītības iestādi tieši tad, kad viņi, kā novērots, pret šķiršanos no vecākiem un ģimeniskās vides ir visjūtīgākie, un viņu vajadzība pēc drošības izjūtas – ir visspēcīgākā. Pirmsskolas izglītības iestādes mēdz būt lielas un pārpildītas. Ja tur jāpavada visa garā darba diena, tas ir viens no neveiksmīgas adaptācijas cēloņiem. Psihiski jūtīgākie bērni cieš visvairāk un līdz ar viņiem arī vecāki. Vecāki jūt, ka bērni pirmsskolas izglītības iestādei nav piemēroti, jo kļūst satraukti un grūti aprūpējami. Valsts paredz, ka bērnam pirmsskolas izglītības iestāde jāapmeklē obligāti no piecu gadu vecuma, tāpēc var rasties grūtības tiem bērniem, kuri līdz šim vecumam auguši mājās. …

Author's comment
Atlants