Author:
Evaluation:
Published: 15.11.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības teorija', 1.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības teorija', 2.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības teorija', 3.
Extract

Piedāvājums, pieprasījums un cena ir savstarpēji atkarīgi jēdzieni. To starpā valda elastība vai pretēji – neelastība. Elastīgs piedāvājums ir tad, kad, mainoties preces cenai, piedāvājuma daudzums strauji mainās. Pretējais notiek neelastīgā piedāvājumā – mainoties preces cenai, piedāvājuma daudzums būtiski nemainīsies. Līdzīga situācija vērojama pieprasījumā. Elastīgā pieprasījumā, mainoties preces cenai, strauji mainās pieprasītās preces daudzums, un otrādi – ar neelastīgu pieprasījumu – mainoties preces cenai, tās pieprasījuma daudzums gandrīz neizmainīsies. Cenas savukārt ietekmē ne tikai pats tirgus, bet arī ārējās institūcijas, piemēram, valdība. Tās sauc par fiksētajām cenām. Ir augstākas fiksētās cenas, kuras nosaka „minimālo darba algu un tirgū piegādātās lauksaimniecības produkcijas cenas. „[1.] Zemākas fiksētās cenas tiek asignētas cilvēka vitālo vajadzību precēm un pakalpojumiem, piemēram, pārtikai, patvērumam, izglītībai. [1.]

Kopumā, var sacīt, ka patērētāju darbība tirgū ir atkarīga no ienākumiem, obligātajiem izdevumiem, vēlmēm jeb vajadzībām, kuras raksturo galējais derīgums, un cenām.

Author's comment
Atlants