Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 1.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 2.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 3.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 4.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 5.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 6.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 7.
  • Research Papers 'Teātra attīstība Senajā Romā', 8.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Teātra attīstība senajā Romā    3
  Plauts ( ap 254. – 184. g. pirms m. ē.)    4
  Terencijs ( ap 185.-159. g.)    6
  Secinājumi    8
Extract

Secinājumi
„Plauta valoda ir ļoti gleznaina, bagāta ar aliterācijām un vārdu spēlēm.” Cicerons, jūsmodams par Plauta stilu, izteiciens, ka Plauts atviedojis dzīvo valodu, ko runājuši īstie romieši. Kāds senatnes filologs teicis: „ja mūzas būtu gribējušas runāt latīniski, tās būtu runājušas Plauta valodā.”
„Plauts ir komiskāks par Terenciju, bet Terencijs ir pārāks rūpīgā un dziļā raksturu veidojumā;...”
Terencijs raksta nevainojamā latīņu valodā. Jūlijs Cēzars, atzīmēdams viņa lugās spēcīga komisma trūkumu slavē komediogrāfa tīro valodu un sauc viņu par „Pusmenandru”.
Terencija komēdiju labi tvertie raksturi un humānās idejas atbilda romiešu virsotnes gaumei. Slaveni kļuvuši kādas viņa komēdijas personāža vārdi: „Es esmu cilvēks, un nekas cilvēcīgs man nav svešs.”

Author's comment
Atlants