Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
11,49
You save:
1,61 (14%)
Discounted price*:
9,88
Purchase
Add to Wish List
ID number:338723
Evaluation:
Published: 26.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Šajā posmā parādīsies daudz sintētisks tipa autoru – apvieno dramatiskā aktiera prasmes un dejotprasmes. Īpatnēju vietu ieņem „Commedi de francez”. Mēģina izvairīties no mūsdienīga repertuāra. Šajā posmā ir klasiska repertuāra glabātājs, paliek par izglītības centru, spēcīgākie aktieri paliek šajā teātrī – „Commedi de francez” – atbalstīts no valsts puses. Algas aktieriem ir nesalīdzināmi lielākas nekā komercteātros.
70.g. teatrālajā vidē ir paredzama krīze. Vajadzēs meklēt citas iespējas kā ietekmēt publiku.
60.g. teatrālajā vidē izveidosies klakeru sistēma. Klakeri bija skatītāju organizācija, kura ļoti dīvainā veidā atbalstīja/neatbalstīja dažādus teātrus. Tā bija ar sarežģītu hierarhisku sistēmu. Viņiem maksāja naudu, lai atbalstītu vai neatbalstītu doto izrādi.
70.g.b. – 80.g. tieši Parīzē sāksies visādi un dažādi eksperimenti teātrī, protams, būtiskas pārmaiņas sabiedrības izpratnē ar 1871.g. notikumiem(1871.g. 18.martā sāk iestāties uz pāris nedēļām komunistiskā iekārta).
Parīzē pakāpeniski sāk veidoties dažādu sistēmu teātri:
• „Commedi de francez” – klasiskais repertuārs;
• Bulvāru teātri – apkalpos buržuāzisko publiku;
• Studiju teātri – maina priekšstatus par aktiera izglītību, un tā saglabājas līdz mūsdienām. Tie kļūs par eksperimentālajiem teātriem, kuri mēģinās jaunās drāmas.
Eksperimentālajos teātros parādīsies daži veidi:
• Naturālisma teātris – pamatlicējs Andrē Antuāns.
• Simboliskais teātris
Studiju teātri – tie, kuri izmanto režiju sistēmu. Režisoram pārsvarā piemita didaktiskā funkcija. Veidoja izrādi kā veselu sintezētu izrādi.
Naturālisms teātrī parādīsies dažādos veidos. Populārs būs cietsirdības teātris – rāda briesmas, gotiskus momentus.
„Brīvais teātris” ir nedaudz citāds. Tas bija domāts kā teātris priekš ļoti šaura skatītāju loka. Slēgts priekš masu publikas.
Antuāns viens no pirmajiem piedāvās iedzīvošanos lomā. Nepieņem iemācītus teatralizētus efektus, tas naturālisms, kas saistīts ar cilvēka fizioloģiju, parādīsies tieši šeit. Loma tiek spēlēta balstoties uz fizioloģiju. Viņš pasludinās, ka aktiera spēles maniere nevar būt universāla, tā ir atkarīga no dramatiskā materiāla, no repertuāra.
Simbolisma teātris pēc savas būtības noliedz zīmīgākos teātra mākslas likumus. Tas pasludina, ka galvenais teātrī ir garīgā dzīve jeb priekšstati par to. Tas ietekmēs lugas saturu, netiks spēlētas sadzīviskas lugas.
19.gs.b. parādīsies jauna tipa aktieri, piem., Sāra Bernāra.

Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pasaules teātra vēsture”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/338723

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register