Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
0,99
You save:
0,11 (11%)
Discounted price*:
0,88
Purchase
Add to Wish List
ID number:541994
Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Manuprāt, patērētāju uzvedību vairāk ietekmē nevis preces vai pakalpojuma veids un cena (ekonomiskais aspekts), bet gan katra patērētāja psiholoģiskais aspekts. Viens no psiholoģiskajiem aspektiem ir patērētāja motivācija, kas nereti ir sekošana modei vai prestiža iegūšana, tādēļ svarīgi apzināt modes tendences un katra sociālā slāņa prestiža preces un pakalpojumus. Nosliecos uz to, ka Latvijā tieši atzinība sabiedrībā ir ļoti būtisks aspekts, kas ietekmē patērētāja motivāciju.
Tādēļ lielāka uzmanība ir jāvelta patērētāja demogrāfiskajam profilam, analizējot patērētāja vecumu, dzimumu, nodarbošanos, izglītību, ģimenes stāvokli u.c., tādējādi nevis pētītot tikai pirkšanas procesu, bet gan posmu pirms pirkuma veikšanas, kuru ir iespējams iespaidot.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Patērētāja uzvedība”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/541994

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register