Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305743
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    5
  IEVADS    6
1.  STARPTAUTISKĀS TIRDZNIECĪBAS TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS    8
1.1.  Starptautiskās tirdzniecības teorijas    10
1.2.  Maksājumu bilance teorētiskā skatījumā    12
1.2.1.  Preču imports    15
1.2.2.  Preču eksports    16
1.2.3.  Pakalpojumu eksports un imports    20
2.1.  Latvijas maksājumu bilances tekošais konts    25
2.1.1.  Latvijas preču un pakalpojumu imports    27
2.1.2.  Latvijas preču un pakalpojumu eksports    30
2.2.  Latvijas maksājumu bilances kapitāla un finanšu konts    33
2.2.1.  Kapitāla konts    34
2.2.2.  Finanšu konts    34
3.  LATVIJAS ĀRĒJĀS TIRDZNIECĪBAS SALĪDZINĀJUMS AR CITĀM ES VALSTĪM    36
3.1.  Latvija kā ‘’maza’’ valsts    38
3.1.1.  Latvijas sadarbība ar Vāciju    39
3.1.2.  Latvijas sadarbība ar Lielbritāniju    41
3.1.3.  Latvijas sadarbība ar Franciju    43
3.2.  Latvija kā ‘’liela’’ valsts    46
3.2.1.  Latvijas sadarbība ar Lietuvu    46
3.2.2.  Latvijas sadarbība ar Maltu    49
3.2.3.  Latvijas sadarbība ar Slovākiju    51
3.3.  Latvijas eksporta preces ar augstu pievienoto vērtību    55
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    61
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura veiktās analīzes rezultātā autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Latvijai, ka mazai atvērtas ekonomikas valstij, tautsaimniecības strauja izaugsme un sociālās labklājības pieaugums lielā mērā ir atkarīgs no spējas izveidot un realizēt konkurētspējīgas preces un pakalpojumus pasaules tirgū.
2. Lai palielinātu valsts kopējo konkurētspēju, nepieciešama mērķtiecīga valsts inovatīvās politikas īstenošana, kas veicinātu jaunu, uz zināšanām balstīti nozaru paātrinātu attīstību un preču ar augstu pievienoto vērtību īpatsvara palielināšanu tradicionālajās tirgus nozarēs.
3. Spēja radīt jaunas idejas un arī tās komerciāli izmantot ir ekonomiskās izaugsmes galvenais dzinējspēks.
4. Ārējai tirdzniecībai ir centrālā loma valstu un reģionu iespējām attīstīties , kā arī būt konkurētspējīgai valstij pasaules tirgū.
5. Ārējo tirdzniecību ietekmē tādi faktori, kā kopējais ienākuma līmenis valstī, valūtas kurss, cenu līmenis u.c.
6. Starptautiskā tirdzniecība neietver tikai taustāmas lietas kā dators, mēbeles vai pārtika, bet tā ietver arī pakalpojumus kā informācija, preču pārvadājumi, tūrisms, apdrošināšana u.c.
7. Ja salīdzina visas valstis, kurām ir pozitīva ārējā tirdzniecības bilance, ar valstīm, kurām bilance ir negatīva, biežāk redzama cieša sakarība: pozitīva ārējās tirdzniecības bilance ir valstīs ar samērā augstu labklājības līmeni, bet negatīva valstīs, kurās dzīves labklājības līmenis ir zemāks.
8. Laika periodā no 2000. gada līdz 2013. gadam Latvijas ārējās tirdzniecības saldo ir bijis negatīvs, augstāko punktu sasniedzot 2007. gadā -3.7%.
9. Laika periodā no 2000. gada līdz 2011. gadam svarīgākās preces Latvijas importā bija parastajiem metāliem un to izstrādājumiem, kam sekoja minerālie produkti un lauksaimniecības un pārtikas preces. Parasto metālu un to izstrādājumi katru gadu satur aptuveni no 20 – 25% no kopējām svarīgākajām importa precēm.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1355493
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register