Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
3,44 (16%)
Discounted price*:
18,04
Purchase
Add to Wish List
ID number:733278
Evaluation:
Published: 30.08.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 52 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  TEORĒTISKAIS APRAKSTS PAR DATORATKARĪBAS RISKIEM PUSAUDŽU VECUMPOSMĀ UN TO MAZINĀŠANAS IESPĒJĀM SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBĀ    5
1.1.  Atkarību būtības raksturojums    5
1.2.  Datoratkarība citu atkarību kontekstā    7
1.3.  Pusaudžu socializācija jaunatnes atvērtajos centros    13
1.3.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    13
1.3.2.  Jauniešu atvērto centru raksturojums    15
1.4.  Sociālpedagoģiskā darba aspekti pusaudžu datoratkarības prevencē    17
1.4.1.  Preventīvā sociālpedagoģiskā darba raksturojums    18
1.4.2.  Komandas darba pieeja sociālā pedagoga preventīvajā darbā    19
1.4.3.  Metožu apskats sociālpedagoģiskajam preventīvajam darbam    21
2.  PĒTĪJUMS PAR PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS PROBLEMĀTIKU    24
2.1.  Pētījuma organizācija    24
2.2.  Anketēšanas rezultāti un to analīze    27
2.3.  Pusaudžu fokusdiskusijas rezultātu analīze    36
2.4.  Jaunatnes atvērto centru izglītības metodiķu intervijās iegūto rezultātu interpretējums    39
2.5.  Secinājumi    42
3.  SOCIĀLĀ PEDAGOGA PREVENTĪVĀ PROGRAMMA PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS MAZINĀŠANĀ    43
3.1.  Programmas nepieciešamības pamatojums    43
3.2.  Programmas plāns un nodarbību/ aktivitāšu apraksts    45
  NOBEIGUMS    65
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    67
  PIELIKUMI    71
Extract

NOBEIGUMS
Tēmu „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā” bakalaura darba autore savam pētījumam izvēlējās, jo kā tika noskaidrots teorētiskajā izpētē, Latvijā krasi pieaug datoratkarīgo pusaudžu skaits, daudzi pakļauj sevi datoratkarības riskam sociālo prasmju trūkuma dēļ. Tēmas aktualitāti pamato arī pētījumu trūkums par pusaudžu datoratkarību un datoratkarības risku Latvijā, kā arī šādu pētījumu trūkums tieši sociāli pedagoģiskajā jomā.
Lai pamatotu izvēlētās tēmas aktualitāti, pētījuma problēmu, darba autore veica pusaudžu aptauju (anketēšana, fokusgrupas diskusija ar pusaudžiem) un veica interviju ar izglītibas metodiķem. Balstoties uz empīriskajā pētījumā iegūtajiem rezultātiem, to analīzi un secinājumiem, tika izstrādāta sociāli pedagoģiskā preventīvā programma pusaudžiem sociālo prasmju pilnveidošanai un datoratkarības riska mazināšanai.
Preventīvās programmas veidošanas un realizēšanas moto: Pusaudži ir enerģijas pārpilni! Ja ģimene, skolotāji, sociālais pedagogs un viņa sadarbības partneri, mijiedarbojoties un sadarbojoties ar pusaudzi, šo enerģiju neievirzīs labvēlīgā gultnē (veiksmīgā socializācijā), tad pusaudzis pats centīsies enerģiju kaut kādā veidā realizēt un bieži vien mūsdienās tas ir dators, datoratkarības risks. „Ārstējot” pusaudžus no datora atkarības un riska kļūt par datoratkarīgo, mērķis nav viņiem aizliegt visu mūžu tuvoties datoram, bet pilnveidot vai apgūt sociālās prasmes, piemēram, prasmi kontrolēt stundas, kuras viņi pie datora u.c., lai paralēli varētu darīt arī citas ļoti interesantas un vērtīgas lietas – mācīties, rūpēties par ģimeni, saturīgi pavadīt brīvo laiku, sadarbojoties ar jauniešiem viens otru atbalstīt personīgajā un profesionālajā izaugsmē utt.
Tādējādi varam uzskatīt, ka bakalaura darba izvirzītais pētījuma mērķis ir sasniegts, izpildot izvirzītos uzdevumus.
Darbam ir praktiskā pielietojuma nozīme. Gan teorētiskās atziņas, gan preventīvo programma darbā ar pusaudžiem var pielietot ne tikai sociālais pedagogs neformālajā izglītībā, bet arī skolā - tas ir vērtīgs materiāls klašu audzinātājiem un pedagogiem.
Turpmākie pētījumi var būt saistīti ar neformālajā izglītībā veiksmīgi izmantojamas pieejas jaunieši – jauniešiem pielietošanu sociāli pedagoģiskajā darbā skolā dažādu pusaudžu socializācijas problēmu risināšanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −41,57 €
Work pack Nr. 1333680
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/733278

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register